Nem fejleszeti tovább Aquila nevű drónját a Facebook, amellyel elszigetelt helyeken élő emberek számára szerették volna elérhetővé tenni az internet hozzáférést.

Az Aquila Projektet 2014-ben indította el a közösségi média-óriás, hogy kiváltsák a elszigeteltebb, egyéb internet hozzáférési lehetőséggel ne rendelkező területeken a drága műholdas elérést.

Forrás: Facebook

A szerkezet első 1:1 méretarányú prototípusa 2016 júniusában repült először, ennek során egy erős széllökés súlyos szerkezeti károkat okozott az eszközben, ami miatt hónapokig nem folytatódhattak a tesztek.

Közel egy évet kellett várni a következő tesztre, amikor bár minden problémamentes volt, a drón még az egy kilométeres repülési magasságot sem érte el a repülés során.

Facebook Project Aquila műszaki adatok:

Szárnyfesztávolság: 43 méter

Felszállótömeg: 399 kilogramm

Szolgálati magasság: 18-27 kilométer

Ez igen messze van a tervezett, 18-27 kilométeres tervezett szolgálati magasságtól, és a kilencven napos repülési időtől, amire a szerkezet valószínűleg nem lenne képes, még akkor sem, ha ballonnal felviszik ilyen magasságba.

A Facebook most azért döntött a projekt végleges törlése mellett, mert versenytársai, például a Google fejlesztési sokkal előrehaladottabb stádiumban vannak, és a lemaradást már nem tudják behozni – írja a BBC.

Társfejlesztő lehet a Facebook

Bár saját koncepcióját sikertelennek nyilvánította, más hasonló projektekbe társfejlesztőként beszállna a cégóriás, ezekben ugyanis fel lehetne használni az Aquila-val szerzett tapasztalatokat.

Elképzelhető, hogy hamarosan az európai repülőgépgyártó, az Airbus ilyen fejlesztésekre szakosodott leánycégével dolgoznak majd együtt a Facebook mérnökei, hogy néhány éven belül akár milliók számára tegyék elérhetővé a világhálót.

Ehhez azonban sietniük kell, ha elsők akarnak lenni, mivel a Google anyavállalata, az Alphabet kísérleti részlegének Loon Projektje már egészen kiforrott.

A koncepció szerint drónok helyett a meteorológiai mérőballonokhoz hasonló, óriásléggömböket küldenek fel nagy magasságba, ezekre erősítve az internetközvetítő eszközöket.

A cég ballonjai állításuk szerint már több, mint tizenöt millió mérföldet repültek a tesztek során, és az egyiket sikerült egyhuzamban 190 napig a levegőben tartani.

Videó az Aquila második, egyben utolsó repüléséről