Nem indít vizsgálatot a német Szövetségi Kartell Ügynökség a Lufthansával szemben, noha számos versenytársa panaszkodott arra, hogy a német cégcsoport az airberlin csődje után felverte az árakat egyes belföldi járatain.

A ch-aviation szerint az ügynökséghez számos jelzés érkezett a Lufthansa versenytársaitól, hogy a német légicég felverte az árakat azokon az útvonalakon, ahol korábban az airberlinnel versenyzett, de a cég megszűnése után, a járatok átvételével megszűnt a konkurencia.

Bár az ügynökség elkezdte a vizsgálatot a bejelentések után, most közölték, nem folytatják a nyomozást.

Mint kifejtették: a 2017 októberi, 13 legforgalmasabb német belföldi járat jegyárait vizsgálták, és azokat a 2018 februáriakkal hasonlították össze. A hatóság 44 napon teljesített 412 járatra eladott 56 ezer Lufthansa, illetve Eurowings jegyet vizsgált meg. Ezzel a hatóság nem csak a Lufthansa, de az easyjet általi átvétel árhatásait is vizsgálni tudta.

Andreas Mundt, az ügynökség vezetője a vizsgálat eredményeiről szólva azt mondta, az airberlin csődjét követően a Lufthansa jegyárai átlagosan 25-30 százalékkal emelkedtek meg ugyanazon az útvonalon, de voltak olyan esetek, ahol ennél magasabb volt az áremelkedés.

Bár ez a hatóság szerint jelentős áremelkedésnek minősíthető, mégsem indokolja az eljárás lefolytatását.

Mundt ezt részben azzal is indokolta, hogy számos útvonalon már az easyJet is repül, így a fogyasztónak van választási lehetősége, ezeken a járatokon februárban csökkentek az árak és már vissza is tértek az airberlines időkben tapasztalt szintekre. Abban az esetben, ha a Lufthansa monopóliuma megmaradt volna, akkor a jegyárak sem tértek volna vissza a korábbi szintekre – jegyezte meg.

Fotó: AIRportal.hu

Az airberlin tavaly október végén szüntette be üzemelését, miután a légitársaság mögött álló Etihad kivonult a cég finanszírozásából. Az elhúzódó felvásárlási procedúra végén a járatok, illetve eszközök legnagyobb részét a Lufthansa szerezte meg, kisebbik része pedig az easyJethez kerül.