Az egységes kabinkialakítás részeként új székeket vesz a Lufthansa-holding, amelyek támlája fix 20 fokos szögben áll majd. A jelenlegi üléseknél a fel- és leszállás, illetve gurulás idején 12 fokra kellett visszahúzni az üléstámlát, ezért tehát a vállalat közlése szerint ezentúl komfortosabb lesz az utasoknak a repülés teljes időtartama.

Ahogy a napokban a Wizz Air, úgy a Lufthansa-holding is az olasz Geven ülésgyártó cég Essenza elnevezésű termékét választotta ki – közölte a vállalat a hamburgi Aircraft Interiors Expo alkalmából.

A légitársasági csoport tagjaihoz 2019-től érkező, A320neo típuscsaládba tartozó gépeken debütáló székek támlája fixen 20 fokos szögben lesz döntve.

A jelenlegi Recaro-üléseken a fel- és leszállás idején 12 fokra kellett visszaállítani a támlát, ezért az új székeken a Lufthansa-csoport közlése szerint komfortosabb lesz az utazás a repülés teljes időtartama alatt.

Az új egységek sajátossága a tájékoztatás szerint az, hogy az asztalka fölé-mögé integrált tárolózseb miatt több személyes terük lesz az utasoknak (praktikusan térdmagasságban), az ergonomikus, párnázott kialakításnak köszönhetően pedig kényelmesebb lesz majd rajtuk ülni.

Az üzleti osztályon utazóknak rendelkezésre álló első sorokban olyan Essenza-ülések lesznek, amelyek támlája viszont 26 fokos szögig hátradönthető.

Mint arról beszámoltunk, a holding eldöntötte, hogy a jövő évtől érkező új A320-asain egységes kabinkialakítást valósít meg a Lufthansa, a Swiss és az Austrian flottájában, az egyes légitársaságok márkajelzéseit azért meghagyva.

Ezzel a korszerűsítéssel könnyebbé is teszik a gépeket, és mivel a konyhákat, mosdókat és más elemeket is összehangolják, gyorsabban átirányítható egyik cégtől a másikhoz egy-egy gép, amikor az igény ezt diktálja.

E hírek alapján a meglévő gépeket – amelyeken mind a Lufthansánál, mind az Austriannél az elmúlt években végeztek kabinfelújítást – nem érinti ez a beszerzés, legalábbis egyelőre.

Ugyanakkor furcsa, hogy a most közölt látványtervek között Austrian-arculatú új ülés is látható (lásd a fotógalériánkat). Így nem tudni, hogy ez azt jelenti-e, az osztrák cég is kap majd a 2019-től érkező A320neókból (hiszen a közlemény ehhez köti az új üléseket), vagy csak azt, hogy a későbbiekben lecserélik a meglévő gépeinek székezését.