Ahogy várható volt, elmaradtak a hatalmas üzletkötések az idei Dubai Airshow első két napján, ha eltekintünk az Emirates az első nap nagy meglepetést okozó, 40 darabos Boeing 787-10 megrendelésétől. Az Airbusnál pedig inkább az előre kiszivárogtatott, sorsdöntő A380-as rendelés elmaradása okozott nem túl kellemes meglepetést.

Forrás: Boeing

A Boeing első napon elkönyvelt sikeréhez még hozzá tartozik, hogy az Azerbaijan Airlines öt darab Boeing 787-est rendelt, ezzel az azeri cég Dreamliner flottája kettőről hétdarabosra bővül.

A légitársaság elkötelezte magát két nagyméretű Boeing áruszállító repülőgép megrendelése mellett, azonban a típust – 747-8F, vagy 777F – csak az üzlet véglegesítésekor hozzák majd nyilvánosságra.

Dreamliner-lízing, neó-hajtóműrendelés és új vezérigazgató a Gulf Airnél

A show második napján hozták nyilvánosságra, hogy a Dubai Aerospace Enterprise (DAE) lízingcége öt darab Boeing 787-9 Dreamliner kihelyezéséről állapodott meg a bahreini Gulf Airrel.

A repülőgépek 2018-tól érkeznek a Gulf Air flottájába, a légitársaság az útvonalhálózat fejlesztésében szán szerepet a kompozit szélestörzsűeknek.

A Gulf Air nem csak repülőgépeket, hanem hajtóműveket is beszerez, a légitársaság a CFM Internationallal 58 darab LEAP-1A hajtómű beszerzéséről állapodott meg 17 darab A321neo és 12 A320neo repülőgépéhez, továbbá 7 darab tartalék hajtóművet is vásárolt listaárakon 1,9 milliárd amerikai dollár értékben.

A bahreini cég a napokban nevezte ki új vezérigazgatóját, a pozíciót Krešimir Kučko látja el november 12-től. A szakember korábban a horvát Croatia Airlines elnök-vezérigazgatója volt.

Forrás: Boeing

Adtak-vettek a lízingcégek is

A kuvaiti Aviation Lease and Finance Company (ALAFCO) és a Boeing 20 darab 737 MAX 8-as megrendelését jelentették be, mellyel a lízingcég megduplázza eddigi MAX-megrendelését. Listaárakon az üzlet értéke eléri a 2,2 milliárd dollárt.

Az amerikai Air Lease Corporation lízingcég az Air Arabia légitársasággal állapodott meg hat darab Airbus A321LR kihelyezéséről. Az új generációs, hosszú hatótávú repülőgépek 2019-től érkeznek majd a légitársaság flottájába.

A nagy üzletkötések tehát elmaradtak, ami azért sem meglepő, mert a térség három nagy, globális légitársasága közül két cég részéről eleve nem lehetett üzletkötésre számítani. Az Emirátusok nemzeti légitársasága, az Etihad Airways komoly pénzügyi problémákkal küszködik, a Qatar Airways pedig a politikai problémák miatt került idén veszteségbe és az országgal szembeni blokád miatt részt sem vett a Dubai Airshown.

Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum is megtekintette az Emirates új lakosztályát