Egymilliárd dollárból fejlesztik a keflaviki repülőteret (KEF), hogy megduplázzák kapacitásait. Annyi ugyanis az utas a régi katonai repülőtéren, hogy nem győzik infrastruktúrával.

Grafika: Keflavik Airport

A Bloomberg gazdasági hírügynökség jelentése szerint7-8 év alatt költenék ezt az átszámítva nagyjából 300 milliárd forintot a repülőtéri infrastruktúra bővítésére. 2011 óta már 370 millió dollárt költöttek erre a célra, de a jelentős forgalombővülés miatt ez már nem elég, és a pénz előkerítéséhez újabb befektetőket keresnek.

Björn Oli Hauksson, a repülőteret üzemeltető USAVIA vezetője azt mondta, már csak idő kérdése, hogy 3-4 éven belül mikor kezdik el a munkákat a tervek elkészültek. Hely szerencsére van bőven az Aertropolis nevet viselő tervek megvalósítására.

A 2008-as gazdasági válság után Izland most jelentős fellendülésen megy keresztül mint gazdaságilag, mint a légiforgalmat tekintve. Ebben jelentős szerepe van az Icelandair mellett a WOW Airnek is, mivel utóbbi átszálló utasok tömkelegét viszi a reptérre. Az új járatokkal ugyanis Európa és Amerika közötti megállóvá teszi Keflavikot a légitársaság, de a beutazó forgalom is jelentős mértékben emelkedett.

Helyhiány nincs, az biztos. Forrás: Wikimedia Commons

Arról sajnos egyelőre nincsenek információk, hogy az eredetileg az amerikai hadsereg által a II. világháborúban épített repülőtéren milyen fejlesztéseket szeretnének végrehajtani,  korábbi tervekben egy harmadik futópálya építése is szerepelt. A repülőtéren 2017-ben 8,7 millióan fordultak meg, 28,3 százalékkal többen, mint egy évvel korábban. Az érkező és induló utasok száma egyaránt 2,8millió volt, míg a tranzitutasok száma kicsivel 3 millió fölé emelkedett.