Egy friss tanulmány szerint a nagy hálózatos cégek is egyre több kiegészítő árbevételt szednek, a legtöbbet a United, a Delta és az American Airlines szedi be.

Az IdeaWorksCompany által készített, és a Travel Weekly honlap által közölt adatok azt mutatják, hogy a világ 10 legnagyobb légitársaságának bevétele 46 százalékát tették ki a kiegészítő árbevételből származó pénzek. Ezek között említhetjük az ételért, poggyászért, autóbérlésért, hotelszoba kiközvetítésért járó bevételeket is.

Ez a kimutatás szerint hatalmas ugrás, mivel öt évvel ezelőtt ez a fajta bevétel még csak a teljes árbevétel 10-33 százalékát tette ki, a teljes összeg pedig elérte a 28 milliárd dollárt, miközben 10 évvel ezelőtt még 2,1 milliárd dollár származott ebből a bevételi formából.

A listát a három nagy amerikai légitársaság, a United, a Delta és az American Airlines vezeti és csak negyedik a világ legnagyobb diszkont légicége, a Southwest, őket sorrendben az Air France-KLM, a Ryanair, az easyJet, a Lufthansa, a Qantas és az Air Canada követi.

Egy utasra vetítve az amerikai Spirit Airways teljesít a legjobban 49,89 dolláros átlagos bevétellel, a második a Jet2 42,46 dollárral, a bronzérmet pedig az Air Asia X szerezte meg 34,41 dollárral.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A teljes árbevételből Európában a magyar kötődésű Wizz Airnél a legnagyobb, 39,4 százalék a kiegészítő árbevétel aránya,

míg a Ryanairnél ez az arány 26,8, a Jet2-nál pedig 26 százalék. A globális listát a Spirit vezeti 46,4 százalékkal a szintén amerikai Frontier előtt, ahol 42,4 százalék a kiegészítő árbevétel aránya.

Aileen O’Mahoney, a kimutatást támogató CarTrawler kereskedelmi vezetője az adatokkal kapcsolatban azt mondta, azok a légitársaságok, amelyek növelni akarják kiegészítő árbevételüket az utasaik igényéhez kell alkalmazkodniuk, és további elemeket kell a kínálatban emelniük. Az autóbérlési piac például 9,3 százalékkal nőhet 2020-ig éves szinten, a szolgáltatásért pedig egyre nagyobb arányban mobilon keresztül fizetnek az ügyfelek. Így a légicégeknek olyan megoldásokat kell bevezetniük, amelyek becsatornázzák ezeket a bevételeket a saját felületeikre.