Feltűnt három, korábban a Jade Cargo flottájában szolgáló Boeing 747-400-as a kínai e-bayen, uszkve 20 millió dollárért bárki viheti.

A hirdetést a BBC szúrta ki az egyik kínai, e-bayhez hasonló árverési oldalon, a Taobaon. A repülőgépek a 2011-ben csődbe ment Jade Cargo International flottájába tartoztak, és 2013 óta Sanghajban, illetve Sencsenben tárolják őket.

A Jade anno még hatgépes flottával rendelkezett, ennek felét lízingelték, a cég csődje után visszakerültek a bérbeadóhoz és ma is szolgálnak. Egyikük az Air Bridge Cargónal, a második a Cargo Air Lines-nál, harmadik társuk pedig a Cargoluxnál szolgál, ez utóbbi a gép legutóbb múlt szombaton Budapesten is járt.

A Jade Cargo International Boeing 747-400F repülőgépe Amszterdamban 2011 tavaszán. (Fotó: AIRportal.hu)

A megmaradt három gép a cég saját tulajdona volt, jelenleg is bírósági zár alatt vannak a felszámolási eljárás miatt, de eleddig nem sikerült vevőt találni rájuk, pedig hat aukción is próbáltak túladni rajtuk.

A Yangcheng Evening Post szerint ez az első eset, hogy a bíróság online aukción próbál túladni egy Boeingen. Ez esetben is elég mélyen a zsebébe kell nyúlnia a vevőnek, a gépeket ugyanis 18 és 20 millió dollár közötti áron hirdették meg. Az árverés hivatalosan november 20-án zárul, de komoly érdeklődőknek október 20-ig biztonsági letétet kell elutalnia.

Internetes adatbázisok szerint a három gép még viszonylag fiatal, tíz év körüliek és a Jade Cargón kívül nem volt más üzemeltetőjük.

A Jade Cargo International Company Ltd. 2004 és 2011 között működött a Shenzhen Airlines (51%), a Lufthansa Cargo (25%) és a német, állami tulajdonú KfW bank befektetési leányvállalatának (24%) közös vállalkozásaként. A cég volt az első, részben külföldi tulajdonban lévő cargo-légitársaság Kínbában. 2011 decemberében végül a német befektetők a kereslet visszaesésére hivatkozva kiszálltak a vegyesvállalatból, egy ideig tárgyaltak az UniTop Grouppal, hogy az vegye át a légitársaságot, de végül nem jártak sikerrel, így elindult a cég felszámolása.