Az Airbus úgy ítéli meg, hogy létező piac alakul ki a használt A380-asokra, főleg afrikai, kínai és közel-keleti légitársaságok lehetnek a potenciális ügyfelek a gyártó szerint.

A Doric lízingcég konferenciáján a napokban Cathal Kyle, az Airbus európai és ázsiai ügyfelekért felelős vezetője azt mondta: a gyár szerint életképes piac alakul ki a használt A380-asokra – írja a flightglobal.com.

Az Airbus úgy véli, afrikai, kínai és a közel-keleti nagyobb légitársaságok lehetnek a potenciális üzemeltetői a használt Superjumbóknak.

Életképes lehet a "second hand" A380-asok piaca a gyártó szerint (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Életképes lehet a „second hand” A380-asok piaca a gyártó szerint (Fotó: Airbus)

Emellett a muszlim zarándoklatokra specializálódott cégek, illetve latin-amerikai légitársaságok is szóba jöhetnek másodlagos A380-üzemeltetőként. De szakértők a flighglobalnak a konferencián azt mondák, észak-amerikai cégek például nem érdeklődnek a típus iránt.

Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt, a drága és hatalmas befogadóképességű óriásgéppel bár elégedettek az üzemeltetők, a rendkívül kicsi piaci szegmens miatt nehéz az új gépek értékesítése, az Airbus vissza is vesz a gyártási rátából.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az egyik használt A380-asokat működtető cég a Malaysia Airlines leányvállalata lehet a jövőben, Az AIRportal.hu is írt arról, hogy az iszlám szent helyeire irányuló zarándoklatokra alapít önálló légitársaságot a maláj holding. A flottája és működése átszervezésével együtt megválna ugyanis A380-asaitól, mert a járathálózatán nem lát feladatot az óriásgépnek, és eladniuk sem sikerült a hat példányukat.

Korábbi nyilatkozatok szerint az egyelőre névtelen leánycég saját üzemeltetői engedéllyel, mintegy hétszáz ülésesre átalakítva működtetné a típust, a maláj példányokon kívül máshonnan is beszerezve továbbiakat.

Arról is írt már az AIRportal.hu, hogy az újonnan rendkívül drága A380-asok helyett használt példányokat szerezhet be az IAG légitársasági csoport is, a British Airways és akár az Iberia számára is.

Mint ismert, a Singapore Airlines már bejelentette, hogy a legelső A380-asától megválik, nem hosszabbítja meg az idén októberben lejáró tíz éves lízingszerződését. Ehelyett a gyártól inkább új példányok érkeznek a szingapúri céghez, ezekkel fiatalítják majd a flottát.

A Doric lízingcég egyébként tavaly nyáron azt közölte, hogy a vadonatúj A380-asok lízingdíjához képest negyven százalékkal olcsóbban kínálná majd a tulajdonában álló, a légitársaságoktól visszakerülő használt példányokat további bérletre, a szokásos tíz év helyett akár csak öt évre szerződve.

A bevezető Singapore Airlines A380-asa. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A bevezető Singapore Airlines A380-asa. (Fotó: AIRportal.hu)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!