A BBC szerint arra panaszkodnak a brit légiforgalmi irányítók, hogy lassan elfogy a légtér a sok repülőgép miatt, ezért drasztikus változásokra lenne szükség.

A pénteki nap az előrejelzések szerint a legkeményebb lesz a brit légiforgalmi irányítók életében, ugyanis várhatóan 8800 járatot kell majd irányítaniuk a légtérben. Mindez tökéletes alkalom arra, hogy az irányítók felhívják a figyelmet, sürgős és drasztikus változásokra van szükség a szigetország légtérkezelésében, mert olyan sok járat van, hogy lassan elfogy majd a szabad légtér.

Az irányítók az idei nyári szezonban rekord számú, 770 ezer járatot irányítanak majd, mintegy 40 ezerrel többet, mint egy évvel korábban, a nemzeti légiforgalmi irányító szolgálat (Nats) a teljesítőképessége határára érkezett.

A szervezet vezetője, Jamie Hutchinson azt mondta, az elmúlt hetekben is rekord nagyságú forgalmat kezeltek, de a brit légtér öreg szerkezete lassan a kapacitásai végéhez jár, és nagyobb forgalmat késések nélkül már nem tud kezelni. A Közlekedési Minisztérium számításai szerint, ha nem változtatnak a légtér szerkezetén, akkor 2030-ra éves szinten 8 ezer járattörléssel és 3100 napnyi kumulált késéssel kell majd szembenéznie a szakembereknek. Ez ötvenszer annyi, mint amennyi 2015-ben keletkezett a hálózaton.

Fotó: HungaroControl | © AIRportal.hu

Fotó: HungaroControl


Az ügynek az is aktualitást ad, hogy a kormány egyeztetéseket kezdett az Egyesült Királyság légiközlekedésének átalakítására, amely a következő 30 évre meghatározhatja a szektort. Az ezzel kapcsolatos konzultációt már megkezdték, a kormány hat témában (ügyfélkiszolgálás, biztonság, csatlakozások, versenyképes piacok, növekedés környezettudatos támogatása, innováció) várja a hozzászólásokat.

Chris Grayling, a tárca vezetője a BBC-nek azt mondta, az úgy légügyi stratégia túlmutat azon, hogy Heathrow-n új futópályát építenek, egy összefogó koncepciót tartalmaz az Egyesült Királyság légiközlekedésének jövőjéről, amely munkahelyek megtartását és a brit nemzetgazdaságot is támogatja. A cél, hogy az utast tegyék a változások középpontjába, emellett a közösségekre és a környezetvédelmi szakemberekre is feladatok várnak.

A Nats arról biztosította az embereket, hogy az új légtér kialakításával hosszabb ideig lennének képesek magasabban tartani a repülőgépeket, amely a repterek környékén lakóknak pozitív hatású lenne.

A szakszolgálat emellett egy 600 millió fontba kerülő új szoftvert is üzembe állít, hogy hatékonyabban tudja kezelni a megnövekedett forgalmat, de ez még kevés lesz ahhoz, hogy a forgalom folyásának megváltozását, és a megnövekedett forgalmat hosszútávon késések nélkül és biztonságosan kezelje.

MEGOSZTÁS