Megkezdték a ferihegyi kettes terminál non-schengeni oldalán működő egyszerűsített beszállítókapuknak helyet adó bádogépület bontását.

A Budapest Airport pontosan egy hónappal ezelőtt közölte, hogy január 9-én indulnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. terminálhoz tartozó B utasmóló építési munkálatai.

A nem-schengeni oldalon lévő B utasmóló kivitelezése az alapszintű beszállókapuknak (BBG – basic boarding gates) helyet adó ideiglenes bádogépület elbontásával kezdődik.

A B-oldali egyszerűsített beszállítókapuknál 2016. január 8-án történt az utolsó be- és kiszállítás, hétfőn nulla órától a nem-schengeni diszkont járatokhoz már buszokkal szállítják az utasokat a terminálépületből.

A B utasmóló megépítése várhatóan másfél évig tart. A repülőtér B Termináljához csatlakozó 220 méter hosszú új épületszárny jelentősen növeli a repülőtér beszállókapu kapacitását.

Az új, angolul Pier B elnevezésű mólót kifejezetten arra tervezték, hogy kiszolgálja a széles törzsű repülőgép-állóhelyekre megnövekedett igényt, összesen 27 új beszállókaput és 10 új utashidat kínál.

A Pier B a jelenlegi trendeknek megfelelően maximális rugalmasságot nyújt, hiszen valamennyi beszállókapu-csomópont alkalmas lesz egyaránt utashidas, buszos, valamint gyalogos beszállítási módszer kialakítására.