Többszöri halasztást követően megkezdte kereskedelmi üzemelését az Air Senegal, az A330neo egyetlen afrikai megrendelője.

Az afrikai ország új nemzeti légitársaságának indulását eredetileg áprilisra tervezték, azonban márciusban az Air Operator Certificate (AOC) hiányára hivatkozva június-júliusra tolták el.

A cég két ATR 72-600-asa közül az egyik már januárban szenegáli lajstromban volt, így az engedély megszerzése után már nem volt akadálya az indulásnak.

Forrás: Airbus

Szenegál kormányának harmadik légitársaságaként induló cég engedélyének kiadását vélhetően sikerült valahogy felgyorsítani, így az eredeti tervekhez képes mindössze egy hónapot csúszott az első kereskedelmi járat teljesítése, amely Dakarból Ziguinchorba repült.

A cég vezetése ugyanakkor nem elégszik meg a két légcsavaros-gázturbinás regionális ATR 72-600-as utasszállítóval, máris tárgyalásokat folytatnak az elefántcsontparti Air Côte d’Ivoire céggel, egy Airbus A319-es lízingeléséről.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Lehet még eggyel nagyobb? 

Az új szenegáli cég még indulása előtt egy évvel, 2017-ben jelentette be szándékát az európai gyártó új generációs hajtóművekkel felfrissített szélestörzsű típusa, az A330-900neo megrendelésére.

Mint arról beszámoltunk, a szándéknyilatkozatot idén februárban véglegesítették kötelező érvényű szerződéssé, a légitársaság két darabot kér az Airbus új típusából, melynek egyetlen üzemeltetője lesz a fekete kontinensen. A cég emellett Nyugat-Afrika leggyorsabban fejlődő légitársasága akar lenni az elkövetkező időszakban.