Hat évvel a baleset után készült el a hasán landoló LOT Boeing 767-es balesetének végső jelentése, amelyben egyebek közt a hidraulikai rendszer hibáját nevezték meg fő okozóként.

Emlékezetes, a LOT Boeing 767-300-as, SP-LPC lajstromú gépe 2011. november 1-jén az LO16-os, Newark-Varsó járatot teljesítette, és a hidraulikai rendszer hibája miatt nem tudta kiengedni a futóműveket, ezért behúzott futókkal, hason landolt, majd csúszott több száz métert a Chopin-repülőtér 33-as jelű futópályáján.

A megközelítés során már világossá vált, hogy valószínűleg a hidraulika rendszerben lehet a probléma, bár a fékszárnyakat a pilóták ki tudták engedni. A gép először a repülőtér közelében várakozott 2750 láb, 830 méter magasságban, és a lengyel légierő F16-osainak segítségével állapították meg, hogy a futók behúzott állapotban vannak, melyeket az alternatív rendszerekkel sem sikerült kiengedni. Ez követően a pilóták úgy döntöttek, hogy a felesleges üzemanyag elfogyasztását követően hasraszállnak a Boeing 767-essel.

Az Aviation-Safety.net beszámolója szerint a végső jelentésben több okot is felsoroltak. Elsőként a hidraulika rendszerhez csatlakozó, a jobb oldali főfutó egyik tömlőjének leválását jelölték meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hidraulika rendszer meghibásodása következtében a főfutókat nem lehetett normál módon kiengedni, egy biztosíték kiugrása miatt pedig a futóműveket alternatív módon nyitó rendszer sem működött.

A jelenség kialakulásához az is hozzájárult, hogy a biztosítéktáblán nem védte semmi a biztosítékokat a véletlen kikapcsolástól. A futóművek alternatív kinyitásáért felelős rendszer, C829 jelű biztosítékának elhelyezése megnehezítette, hogy a pilóták észrevegyék, hogy az kikapcsolt állapotban van.

A LOT mindezeken felül nem rendelkezett megfelelő eljárásrenddel az ilyen esetekre, amelyek mentén az üzemirányító központ műszaki támogatást nyújtott volna a pilótáknak  és segíthette volna a probléma felismerését és megoldását.

Mindezek ellenére a LOT LO16-os járatát teljesítő pilóták úgy végezték el a hasraszállást, hogy a fedélzeten lévő 231 emberből senki sem vesztette életét. A gépet azonban már nem lehetett megmenteni, a balesetben javíthatatlanul károsodott, két évvel a balesetet követően szétdarabolták.