Vizsgálja a Boeing új generációs 777-es típuscsaládját a Turkish Airlines, mert ultra hosszú távú járatok indításán gondolkodik a cég. A légitársaság elnöke szavaiból arra lehet következtetni, hogy nem csak az amerikai gyártóval tárgyalnak újabb megrendelésről.

A napokban Sydney-ben lezajlott IATA-közgyűlés idején Ilker Ayci, a Turkish Airlines elnöke a The National című lap szerint elmondta: tárgyalnak repülőgépgyártókkal új generációs, szélestörzsű, rendkívül nagy hatótávú típusok beszerzéséről.

A török nemzeti légitársaság ugyanis ultra hosszú járatokat szeretne indítani valamikor a jövőben, a cégvezető konkrétan megemlítette, hogy a Boeing új generációs 777X-típuscsaládját is vizsgálják.

Lehetséges, hogy török színekben is megjelnik az új generációs 777-es (Grafika: Boeing)

A rövidebb, 777-8-as több mint 16 ezer kilométert lesz képes repülni, a nagyobb befogadóképességű 777-9-es pedig 14 ezer kilométert.

Ayci nem említett tervezett célállomást, de azt elmondta, jelenleg tanulmányozzák a szóba jöhető típusokat – vélhetően az Airbus A350-es is köztük van –, és meglátják, hogy a számok stimmelnek-e. A flottában egyébként jelenleg megtalálható a Boeing 777-300ER, és a közelmúltban adott le nagy megrendelést a cég Airbus A350-esekre és Boeing 787-esekre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ha elnyeri a tetszésüket valamely repülőgép, akkor egy „próbarendelést” adnak le (bármit is jelentsen ez, talán néhány példányt), és ha beválik a flottában az új gép, akkor egy nagyobb beszerzésről is szó lehet.

Az elnök közölte, hogy jelenleg elégedettek a célállomásaik számával és elhelyezkedésével (a világ legtöbb helyre közlekedő légitársasága a Turkish, több mint háromszáz várossal – a szerk.), jelenleg inkább a járatsűrűség növelésén gondolkodnak, mint újak indításán.

Ilker Ayci szerint az olajár és ezzel a kerozin árának növekedése valóban kockázat jelenleg, nagy nyomás helyeződik a működési költségekre.

Tájékoztatása szerint az egyre dráguló üzemanyag következményeire megvan a saját válaszuk (valószínűleg fedezeti ügyletekkel – a szerk.), de nyilvánvaló, hogy minden légitársaság számára ez most nagy kihívás.