Megkapta a szükséges papírokat a Bombardier Q400 turbólégcsavaros típus sűrűbb székezésű, 90 ülőhelyes változata. A gyártó így még az idén megkezdi az első példányok átadását az indító légitársaságnak, az indiai Spice Jet-nek.

A standard elrendezésben 78 utast szállító kanadai turbólégcsavaros gyártmány, a Bombardier Q400 – amelyet a néhai Malév is üzemeltetett a csőd előtt – sűrűbb székezésű, 90 ülőhelyes változatának zöld utat adott az ország közlekedési hatósága.

Várhatóan így még az idén hozzájut a típusváltozat indító légitársasága, az indiai Spice Jet az első példányokhoz – írja az ainonline.com portál. A cég tavaly rendelt huszonöt darabot, ugyanennyi opcióval, a Bombardier egyébként a megelőző évben, a 2016-os szingapúri légiszalonon jelentette be a 90 üléses változat lehetőségét.

Továbbfejleszti a gyártó a sikeres típusát (Fotó: Bombardier)

A sűrűbb székezést a kabin kisebb módosítása mellett az teszi lehetővé, hogy 28 hüvelykre csökkentik a sorok közti távolságot.

Ez lényegében egy következő lépés a típus fejlesztésében, ugyanis néhány éve a thaiföldi Nok Air lett az első üzemeltetője a szintén több utasra berendezett, 86 üléses változatnak. Eredetileg ezt állította volna szolgálatba a Spice Jet is, de végül a még sűrűbb verzió mellett döntött a cég.

A több ülőhelyhez a mérnökök a hátsó zárófalat áttervezték, illetve a jobb oldali poggyászrakodó-ajtót vészkijárattá alakították. A montreáli vállalat azt közölte, hogy a 90 üléssel az egy utasra eső üzemeltetési költség 15 százalékkal csökken majd a 78 székes változathoz képest.

A Bombardier eközben további fejlesztéseket is tervez a Q400-ason: megnövelnék a szállítható tömeget és a karbantartási ciklusok hosszát is, az A-check 600 helyett 800 repült óránként lenne esedékes, a C-check pedig 6000 helyett 8000 óránként.

Nemrég arról is érkeztek hírek a flightglobal.com szerint, hogy a CRJ-ken debütáló új, nagyobb kézipoggyász-rekeszeket is kínáló Atmosphere kabint a Bombardier bevezetné a Q400-asokon is, természetesen arra adaptált változatban.