Néhány példányt a tervek szerint már az idei negyedik negyedévben átvesz a Delta a Bombardier C Series CS100-asai közül. A cég közlése szerint a száztíz üléssel berendezett gépek 2019 elején állhatnak majd menetrend szerinti forgalomba, valószínűleg a Los Angelesben, Seattle-ben és New Yorkban működő bázisain.

Már év végén megkaphatja első CS100-asait a légitársaság (Grafika: Bombardier)

A hetvenöt darab Bombardier C Series CS100-asra szóló Delta-megrendelésből az első gépeket várhatóan már az idei negyedik negyedévben megkapja a légitársaság. ha minden jól megy.

A flightglobal.com cikke szerint erről Ed Bastian vezérigazgató beszélt a minap, közölve, hogy „néhány” gépet várnak az idén, amelyek pedig 2019 elején állhatnának menetrend szerinti forgalomba.

A Delta száztíz üléssel szerelteti fel a CS100-asokat, amelyek a 76 üléses regionális gépeket váltják majd le azokon a járatokon, ahol szükség van a többletkapacitásra.

Korábban már ismertették a cégvezetők, hogy a partmenti hub-repterekről, a Los Angeles-i, a seattle-i és a New York-i Delta-bázisokról repülnek majd az ország belsejébe a kanadai gépek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ismert, a Delta azok után veheti át a Bombardier gyártmányait, hogy a Boeing bepanaszolta a kanadai vállalatot az Egyesült Államokban, dömpingárral vádolva, erre 300 százalékos büntetővámot rótt ki az USA a C Series-ekre.

Később, a legutolsó körben azonban elbukta a vitát, hiszen kimondták, hogy megalapozatlan érvekkel állt elő, és a Delta-ügylet egyébként sem ártott a Boeing üzletmenetének, amely a legutóbbi hírek szerint ennyiben is hagyta a dolgot, nem fellebbez.

A Bombardier az idén negyven C Series-t szeretne átadni az ügyfeleinek, a célszám elérését segítheti, hogy márciusra már elérte a havi négy példányos kibocsátási rátát.

A Delta eredetileg az idén tizenöt CS100-ast vett volna át, de a program késése és a Boeing-vita miatt homályban maradt eddig, hogy mikor kaphatja meg az első darabokat. Részben emiatt, mint arról beszámoltunk, elhalasztották az MD-88-asok nyugdíjba küldését is.

Az amerikai légitársaság egyébként az idén 31 darab A321-est, öt A350-900-ast és 23 Boeing 737-900ER-t vesz át a tervek szerint.