Évi 80 milliós utasforgalom elérése érdekében 1,5 milliárd euróból (465 milliárd forint) fejleszti az Adolfo Suárez Madrid-Barajas repülőteret az üzemeltetésért felelős AENA vállalat 2026-ig – jelentette be Ínigo de la Serna, spanyol fejlesztési miniszter madridi sajtótájékoztatóján szerdán.

Mint mondta, az ország legnagyobb légikikötőjében évről-évre növekszik az utaslétszám, a tavalyi évben 53,7 millióan fordultak meg itt. A kitűzött cél pedig 10 millióval több a repülőtér jelenlegi kapacitásnál.

A tervezett beruházások mind a négy terminált érintik.

Az Adolfo Suárez Madrid-Barajas Airport 4-es termináljának csarnoka. (Forrás: AENA)

Az első három terminál esetében ez korszerűsítést, a nagyobb repülőgépek fogadásának lehetővé tételét, valamint a biztonság fokozását jelenti.

A fejlesztési terv első fázisa 530 millió euróba (164 milliárd forint) kerül – tette hozzá.
2022-től kezdődően a projekt második szakaszában a 2006-ban átadott 4-es terminálon egyebek mellett bővítik a csomagfeladási és a biztonsági zónát, illetve meghosszabbítják a hozzátartozó szatellit terminált hét új beszállókapuval, elsősorban nagy, interkontinentális járatok számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A miniszter hangsúlyozta: a madridi Barajas repülőtér forgalmát tekintve az Európai Unió ötödik legnagyobb légikikötője, míg a dél-amerikai és európai kontinens összeköttetését nézve az elsőnek számít.

A repülőtér termeli a madridi régió GDP-jének 9,3 százalékát – jegyezte meg.

A politikus egy hónappal ezelőtt jelentette be, hogy 2026-ra új szatellit terminállal bővül a barcelonai El Prat repülőtér is, hogy elérje a 70 milliós kapacitást. A fejlesztést szintén a növekedő igényekkel indokolva.

A spanyolországi repülőterek forgalma az elmúlt évben 8,2 százalékkal nőt 2016-hoz képest.