Ezredik repülőgépét adta át kínai üzemeltetőnek az Airbus. Az európai repülőgépgyár 1985-ben szállított először az ázsiai országba. Eleinte kevés volt a megrendelés, de mára már a teljes termelés 20%-a irányul a kínai piacra. Az előrejelzések szerint pedig 2014-2020 között évente mintegy 170 gép kerül majd kínai légitársaságokhoz.

Az Airbus által Kínába szállított ezredik repülőgép (B-9926) a gyártó keskenytörzsű családjának legnépszerűbb, A320-as változata, amely a nemzeti légitársaság, az Air China flottáját gazdagítja. A gépátadás egyébként még tavaly decemberben történt, de a toulouse-i sajtóközpont csak most, januárban hirdette ki a mérföldkőnek számító eseményről szóló hírt.

A hatalmas kínai piac fontosságát mi sem jelzi jobban, mint hogy az Airbus saját gyártósort is létesített az országban, Tiencsin városában, ahol 2008-ban kezdődött meg a termelés. Az első itt készült A320-as 2009 májusában emelkedett a levegőbe és a Sichuan Airlines flottájába került.


Az A320-as szerelősor egyébként 2013 közepéig bezárólag már több mint 124 gépet bocsátott ki és adott át megrendelői részére. A százas példányszámot 2012 augusztusában sikerült elérni, a gép az Air China flottájában kezdte meg szolgálatát, de a tiencsini üzem tavaly májusban már az első Sharklet szárnyvéggel ellátott A320-as átadásán is túlesett, üzemeltetője a China Eeastern Airlines lett.

A legelső kínai üzemeltetőnek készült Airbus azonban nem A320-as volt, a China Eastern Airlines 1985-ben egy A310-essel indította az ország és az Airbus közötti, azóta egyre virágzó kapcsolatokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A legnagyobb konkurens, az amerikai Boeing gyár tavaly márciusban érte el az ezres átadási példányszámot, akkor egy Next Generation 737-800-ast ünnepeltek, a China Eastern Airlines-szal közösen.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!