A LOT New York-i és chicagói járatával nem csak a hosszútávú útvonal, hanem egy valódi business osztályú kabintermék is elérhetővé vált közvetlenül Budapestről, ezzel erősítve a versenyt. Tesztünk eredménye szerint a lengyelek a többi légitársasághoz képest is rendkívül versenyképes ajánlattal szálltak ringbe.

Az emelt szintű szolgáltatás már a repülőtéren is tetten érhető, mivel a szokásoknak megfelelően a premium economy és business utasoknak külön check-in pult áll rendelkezésükre, s jeggyel pedig térítésmentesen vehető igénybe az utasbiztonsági ellenőrzésen a fast track szolgáltatás.

Fotó: AIRportal.hu

A beszállításnál elsőként a prémium utasok szállhatnak be, és külön utashídon keresztül juthatnak be a gép fedélzetére. A legfeljebb 5 éves gépek kabinja nagyon jó állapotban van, a business osztályon 2-2-2-es elrendezésben vannak az üzleti osztályú székek (összesen 18), amelyek bár nem bőrrel borítottak, de nagyon kényelmesek, elég szélesek, rendelkeznek masszázs funkcióval és teljesen sík ággyá alakíthatóak. Ennek az elrendezésnek egy hátránya van az 1-2-1-eshez képest: az ablak melletti helyről csak a “padtársunkon” átmászva közlekedhetünk, ami kellemetlen tud lenni, ha a másik alszik.

Fotó: LOT Polish Airlines

Az üléseken már vár a becsomagolt párna és takaró, a tisztasági csomag, amely a füldugón, alvómaszkon, zoknin, fogkefén és fogkrémen kívül cipőkanalat és fésüt is tartalmaz. A business utasok ezek mellett a teljes fület lefedő, a turistán és prémium economy-n adottnál sokkal jobb minőségű fejhallgató is jár.

Fotó: AIRportal.hu

A személyes zónáról egy kihúzható fal gondoskodik, a méretes asztalt a két ülés közötti konzolból lehet előhúzni, az áramforrás pedig a kartámasz alatt található, kicsit eldugott helyen.

Fotó: AIRportal.hu

Az ülések kialakítása az első sorban, némileg más, ott ugyanis a két széket elválasztó rekeszből lehet gombnyomásra előhúzni a 15 collos érintőképernyőket. a második, harmadik, illetve a 9-es Dreamlinereken a negyedik sorában az előttünk lévő üléstől elválasztó falra van felszerelve a kijelző. Furcsa módon korábbi utunk során ezek a premium economy és turista osztályon nagyon nehézkesen voltak kezelhetőek, érintésre alig reagálta, a business osztályon ugyanakkor hibátlanul működtek.

Fotó: AIRportal.hu

A fedélzeti szórakoztató rendszer egyébként – ahogy azt korábbi cikkünkben is írtuk – kicsit szegényes, ezen a ponton van mit javítania a lengyeleknek, előnye viszont, hogy a budapesti járatokon van magyar nyelvű menü. Az üzleti utasok körében azonban nem az IFE a legsarkalatosabb pont, az iparág pedig egyre inkább a személyes elektronikai eszközre való streamelés felé tolódik el.

Ennél fájóbb hiba azonban, hogy a LOT gépein egyelőre nincsen fedélzeti wifi. Bár az antennákat telepítették a gépekre, szolgáltatót egyelőre nem választott a lengyel légitársaság.

Fotó: AIRportal.hu

A felszolgált ételek mennyisége, minősége és a felszolgálás minősége is felveszi a versenyt a konkurensekkel. A stewardess-ek mindig segítőkészek és kedvesek, a menükártyáról elő- és főétel esetében is két opció közül lehet választani, és minden alkoholos, és nem alkoholos ital korlátlanul áll rendelkezésre. A választékban természetesen magyar fehér, illetve vörös borok közül is lehet választani.

Fotó: AIRportal.hu

A fogásokat egyenként, porcelán tányéron szolgálják fel, a tálalás valóban business osztályhoz méltó. A desszert felszolgálása külön kocsiról történik, amire az összes édességet gusztusosan felhalmozzák, és mellé desszertbor, vagy konyak is kérhető.

Hogy a légiutas-kísérők mennyire odafigyelnek a részletekre egy apróságon lemérhető. Tíz percet várni kellett a pezsgőre, mert nem volt megfelelő hőmérsékletű.

A szolgáltatáshoz tartozik a plusz feladható csomag is, hosszútávú járatokon három, egyenként 32 kilogrammos csomag adható fel, de a kézipoggyászra ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint bárki másra.

Összességében a LOT business kabinterméke egy rendkívül versenyképes, nagyon jó szolgáltatás, amely hamarosan budapesti üzleti váróval egészül ki, amelyet csak a business osztályú jegyet vásárlók használhatnak majd. Ez pedig egy újabb versenyelőny a többi légitársasághoz képest.