Az amerikai FedEx lesz az ATR első gyári áruszállító géptípusának indító légitársasága, az első 72-600F gépek 2020-ban érkeznek meg az integrátor flottájába.

A toulouse-i francia-olasz gyártó közleménye kiemelkedő sikernek nevezte a szerződés aláírását, amelyben a FedEx 30 gép vásárlásáról állapodott meg az ATR-rel és további 20 gép vételére opciós jogot is szerzett. Az üzlet értékét nem közölték.

A FedEx 2020-ban kapja meg az első ATR 72-600F-eket, amelyek az első, már áruszállítóként a gyárból kigördülő 72-600-asok lesznek, mivel ma még konverzióban sem létezik ez a típus.

Grafika: ATR

A 600F áruszállítóként természetesen ablak nélküli törzset kap, padlózatát megerősítették az utasszállító típushoz képest, elől nagy rakodónyílást, hátul pedig felső felfüggesztésű raktérajtót építenek be. Rakodótere 74,6 m3-es, és hét konténerpozícióval rendelkezik, mérettől függően 5-9 palettát  képes befogadni.

A FedEx a gépeket a kis- és közepes méretű piacokon veti majd be at ATR-eket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gyártó előrejelzése szerint a globális áruszállítási piac 5 százalékkal növekedik majd évente, a kisebb áruszállítók létjogosultságát pedig az adja, hogy a kisebb gépek által fuvarozott expressz küldemények piacát leginkább az e-kereskedelem pörgeti. Emellett a most rendelkezésre álló gépek lassan kiöregednek, így gondoskodni kell az utánpótlásról.