Az ukrán Ukroboronprom vállalat újraindítja az Antonov An-74-es többcélú szállítógép sorozatgyártását.

Az ukrán katonai konglomerátum az amerikai Oriole Capital Grouppal a Dubai Airshown kötött megállapodása értelmében a befektető 150 millió dollárt invesztál a különleges teljesítményű, még a szovjet időkben megtervezett repülőgép sorozatgyártásának újraindítására.

A szerződés értelmében az An-74-es sorozatgyátását Kelet-Ukrajnában élesztenék újra a Kharkiv State Aircraft Manufacturing Company üzemeiben.

Az Oriole Capital Group befektetéséből modernizálnák az eredetileg a 80-as évek elején megtervezett repülőgéptípust. Megújítanák a gyártási technológiát és folyamatokat is és újra alkalmaznák a gyártó mintegy 3000 jól képzett munkatársát.

Az amerikai fél befektetéséből a mai igények szerint módosított, modernizált típus marketingjére és értékesítésére is komoly összeget fordít.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A típus a jellegzetes kinézetéről a Cseburácska becenevet kapta az ismert szovjet mesefilm karakter után. A képünkön látható, UR-CKC lajstromjelű, 1992-ben gyártott példány sajnos 2017. július végén Afrikában, egy megszakított felszállást követő túlfutásos balesetben teljesen összetört. (Fotó: AIRportal.hu)

A repülőgépek gyártása mellett az ukrán cég karbantartási feladatokat, a pilóták kiképzését és a cserealkatrészek logisztikáját végezné.

A típust az An-72-esből fejlesztették ki, különböző polgári és katonai változataiból mintegy 80 darabot készített az ukrán gyártó, mielőtt 2015-ben felfüggesztették a gyártását.

A típus legjellegzetesebb ismérve a vállszárnyas kivitel és a szárnyak felső részére szerelt két, hatalmas beömlőnyílással rendelkező hajtómű, valamint a magas és markáns formatervezésű T-vezérsík.

Az An-74-es szállítógép −60 és +45 °C fok közötti hőmérsékleti tartományban üzemeltethető, képes felszállni különlegesen rövid futópályákról is a hajtóművek egyedi elhelyezésének köszönhetően.

Az An-74-es 7,5-10 tonna rakomány szállítására képes közepes méretű szállítógép, melynek utasszállító változata 52 utas szállítására alkalmas, 700 kilométer per órás maximális sebességgel.

A típus nem igényli a szilárd burkolatú futópályát, füves, kavicsos sőt havas és jeges futópályákon is képes üzemelni. Mindez alkalmassá teszi, hogy különleges missziókat támogasson a világ bármely pontján. A repülőgép piaci értéke 10 és 17 millió dollár közé tehető.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!