A brit Which? fogyasztóvédelmi csoport kutatása szerint tízből hat esetben azért tudják tartani a légitársaságok a menetrendet, mert a menetidőhöz hozzáadtak 20 percet.

A Daily Mail című angol lapban megjelent kutatási eredmények szerint átlagosan 10-ből 6 járat érkezési idejét a 10 évvel ezelőttihez képest kitolták 20 perccel, mert így tartani tudják a menetrendet.

A csoport ezt úgy állapította meg, hogy összevetették a nagyobb légitársaságok 2009-es és 2018-as menetidejét mintegy 125 járaton. A vizsgálat eredménye szerint 76 útvonalon ma több időbe telik eljutni A-ból B-be, mint 10 évvel ezelőtt. Adataik szerint a British Airways vizsgált járatainak 87 százaléka lassabb , ugyanez a mutató a Ryanair esetében 82, a Virgin Atlantic-nél 75, az easyJetnél 62 százalék.

Fotó: AIRportal.hu

Légi adatszolgáltatótól kapott információk alapján a Which? azt írta, a Ryanair London-Stansted és Berlin – Schönefeld közti járata ma 10 perccel hosszabb, míg az easyJetnek ma 19 perccel tovább tart Gatwickről Schönefeldre repülnie, mint 10 évvel ezelőtt. A British Airways New York-i, bangkoki és szingapúri járatai szintén 20 perccel tartanak ma tovább, de a listát a Virgin Atlantic vezeti, amelynek Heathrow – Newark járata 35 perccel többet tölt a levegőben, mint 2009-ben.

A légitársaságok a lap szerint korábban is tagadták már, hogy mindezt azért csinálták, hogy ne kelljen kártérítést fizetni az utasoknak. A Times magazinnak azt nyilatkozták a légitársaságok képviselői, hogy a túlzsúfolt légi útvonalak, és a felszállási engedély kiadásának késlekedése és a repülőgép váróponton tartása miatt teszik meg ma ugyanazt a távot 20 perccel több idő alatt, mint korábban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A British Airways azt közölte a Dail Maillel, hogy a repülési időt számos tényező befolyásolja kezdve az időjárástól a légiforgalmi irányítók sztrájkján át a biztonsági intézkedésekig.

A Which? szerint ugyanakkor ez egy újabb mézes madzag, amit az utasok orra előtt húznak el.