Tovább kritizálja a Frankfurti Nemzetközi Repülőteret a Lufthansa-holding, Carsten Spohr vezérigazgató szerint mivel túl drága és szűk, inkább a müncheni, a bécsi és a zürichi bázisokon fejlesztenek a taglégitársaságok. Úgy véli, hogy az elmúlt években tapasztalt jegyárcsökkenés lassulni fog, és hogy a növekvő utasszámot nem csak a légitársaságok, hanem a repterek sem bírják lekövetni.

Fotó: Lufthansa

Noha úgy tűnt, a Ryanair megjelenése utáni vita a Lufthansa és a frankfurti reptér között rendeződött a használati díjak ügyében, Carsten Spohr, a német légitársasági holding vezetője ismét kritizálta a legfőbb bázisukat.

Az aero.de portál cikke szerint egy keddi beszámolón a szakember azt mondta: túl drága a reptér.

A használati díjak nagysága mellett azonban Carsten Spohr szerint sürgősen fel kellene már újítani több részét is, de erre az üzemeltető nem mutat hajlandóságot.

Mivel Frankfurtban drágaságot és nem megfelelő minőségű terminálokat találnak, a jövőben a Lufthansa-holding inkább Münchenben, Bécsben és Zürichben tervez bővülni.

Ezt jelezheti az a napokban tett bejelentés is, hogy egy tizenhat darabos repülőgép-megrendelés részeként a Swiss további két Boeing 777-300ER-t kap a közeljövőben, járathálózatának bővítésére. Várhatóan tehát a svájci légitársaság mellett a bécsi központú Austrian, illetve a Lufthansa saját, müncheni bázisa is erőteljesebben fejlődik majd.

Mint ismert, a Lufthansa öt A380-asát áttelepítette Frankfurtból Münchenbe, a mostani nyári menetrendtől érvényes döntés már az itteni erősítés jele volt.

Forrás: Lufthansa

A Lufthansa-holding eredményéről Spohr elmondta, hogy a már bejelentett 2,4 milliárd eurós profit után az idei évre hasonlóan kiemelkedő számokra készülnek.

Kitért arra is, hogy az egész repülőipar nem bővül majd olyan mértékben a következő években, mint eddig, főként a szűkösen rendelkezésre álló dolgozói létszám és újabb repülőgépek miatt.

Carsten Spohr beszélt arról is, hogy a repülőjegyek árának intenzív csökkenése le fog lassulni.

Így a jövőben szerinte már nem találkozhatnak az utasok az eddigihez hasonló, egyre-másra kedvezőbb, gyakran gyors ütemben csökkenő árakkal.

Spohr hangsúlyozta emellett, hogy a repterek infrastruktúrája sem tudja tartani a lépést az utasok növekvő számával, nem csak a légitársaságoké.

Tájékoztatása szerint egyébként a Lufthansa-csoport jelenleg azzal foglalatoskodik, hogy miután sikerült megegyezni a különböző munkavállalói érdekképviseletekkel, a diszkont leányvállalat Eurowings végre profitot termeljen.

A Eurowings az idén várhatóan eurószázmilliós veszteséget jelent majd.

Mint Spohr rámutatott, a Brussels Airlines és az egykori Air Berlin nagy részének integrációjával növekedtek a költségek ennél a cégnél. Thorsten Dirks, a Eurowings vezetője közölte, hogy további felvásárlásokat egyelőre nem terveznek.