A futópálya helyett a gurulóútról akart felszállni a Jet Airways egyik Boeing 737-ese Rijádban, majd a megszakítás után már nem tudott a betonozott úton megállni.

A szaúd-arábiai balesetvizygáló bizottság a Twitteren tette közzé jelentését az augusztus 3-i eseményről, e szerint a Jet Airways 9W523-as, Rijád-Mumbai járatát teljesítő VT-JFS lajstromú Boeing 737-800-asa a felszálláshoz készülődött a King Khalid Nemzetközi Repülőtéren, de a pilóták elvétették a futópályát.

A géppel ugyanis nem a tervezett 33-as futópályáról, hanem az azzal párhuzamosan futó K jelű gurulóútról kezdték meg a felszállást. A 4 éves 737-es a felszálláshoz szükséges hajtóműteljesítménnyel meg is kezdte a műveletet, majd amikor a pilóták rájöttek, hogy nem a futópályán vannak már kicsit késő volt. Bár a gép nem érte el az elhatározási sebességet, a pilóták a gurulóút vége előtt már nem tudták megállítani a 737-est és le nem betonozott részen tudtak csak megállni vele.

A Jet Airways VT-JBW lajstromú Boeing 737-800-asa. (Fotó: Jet Airways)

A gépen 141 utas és 7 fő hajózó személyzet tartózkodott, a baleset során senki nem sérült meg, ők a repülőt vészcsúszdákon keresztül tudták elhagyni, ebben az azonnal a baleset helyszínére érkező tűzoltók is segédkeztek.

A szaúdi balesetvizsgálók a jelentésükben kitértek arra, hogy az időjárás kedvező volt, a látótávolság nagyon jó volt, és semmi nem akadályozta a pilóták kilátását a futópályára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A baleset körülményeit a hatóságok az indiai balesetvizsgálókkal közösen folytatják. A repülőgép adatbázisok szerint 4 éves, az Avolon lízingcégé, de új kora óta a Jet Airways repüli.

Később derült ki, hogy ez az eset ugyanaz, mint amiről az AIRportal is írt a hétvégén, de akkor még futópálya-elhagyásként kezelték az esetet, mostanra derült ki, hogy gurulópálya-elhagyásról van szó.