Több San Francisco-i katasztrófa-közeli eset után egy amerikai kongresszusi képviselő úgy döntött, jogalkotással érné el, hogy a rádióforgalmazást valamilyen formában archiválják és elérhető legyen.

Ebben az évben két olyan incidens is volt San Franciscóban, amely eléggé felborzolta a kedélyeket, mindkettő az Air Canadához köthető. Az első esetben egy landoláshoz készülődő Airbus A320-as járat pilótái a légiforgalmi irányítók többször utasítására sem szakították meg a landolást. A másodikban szintén egy A320-as pilótái majdnem a gurulóútra szálltak le, métereken múlott egy a tenerifei katasztrófát is túlszárnyaló baleset.

Ezekben az esetekben a hangfelvételeket a nyomozáshoz már nem lehetett kikérni, mert túl késő volt: a pilótafülkében zajló beszélgetést rögzítő berendezés (CVR) már felülírta az elhangzottakat.

Részben emiatt is a The Mercury News szerint Mark DeSaulinier, a kongresszus Demokrata párti tagja nyomozásba kezdett, hogy mit lehetne tenni a hangfelvételek tartósabb archiválása érdekében. A politikus törvényjavaslatot nyújtott be a kongresszusnak, amelyben ezt szerette volna elérni, de a Nemzeti Balesetvizsgáló Bizottság (NTSB) ellenállásába ütközött, ők ugyanis állították: nincs szükség szigorúbb szabályozásra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A politikus hihetetlennek nevezte, hogy a digitális világ korában nem őrzik meg ezeket a felvételeket, amelyeket rendkívül hasznosnak ítélt az NTSB számára. Emellett az emberek biztonságára nézve elfogadhatatlan lépésnek gondolja a bizottság nyilatkozatát. Mint mondta, értékes bizonyíték veszett el a két San Franciscó-i eset során, amelyekből tanulni lehetne.

Az NTSB azzal utasította vissza a törvényjavaslatot, hogy a bizottság e nélkül is be tudja szerezni a vizsgálathoz szükséges bizonyítékokat.