Három használt Boeing 767-es géppel bővíti flottáját a portugál wet-lease és charterjárat specialista euroAtlantic Airways.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Három darab használt Boeing 767-300ER típusú gépet vásárolt az euroAtlantic fő megrendelője, a TAP Portugal Airlines egyik legnagyobb részvényesétől, a Hainan Airlines-tól.

A három közül az első két gépet már átrepülték korábbi, pekingi bázisukról az olaszországi Nápoly nemzetközi repülőterére, ahol az ún. C-Check időszaki karbantartáson és újraszékezésen esnek majd át, hogy illeszkedjenek a cég jelenlegi flottájába, és csak ezután állnak szolgálatba.

A harmadik, msn 33049-es gyári számú, jelenleg B-2492 lajstromjellel repülő 767-es hamarosan követi majd két társát, forgalomba állításukat pedig július 14-ére tervezi a cég, így a gépek a nyári főszezon második felében már ismét utasokat szállíthatnak.

Egységes flotta, vagy mégis kellenek az Airbusok?

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Európa egyik legnagyobb wet-lease (vagyis személyzettel, karbantartással és biztosítással együtt történő) repülőgép bérbeadással foglalkozó cége további gépek vásárlása iránt is érdeklődik, mostantól viszont főképp újabb modellek beszerzésének lehetőségét vizsgálják majd.

Azt, hogy pontosan milyen modellek érdekelnék, a légitársaság nem árulta el, annyit azonban lehet tudni, hogy a Boeing mellett az Airbus termékeit is górcső alá vették már üzemeltethetőség, és a jelenlegi, teljes egészében Boeing-flottába való illeszkedés szempontjából is.

Tomaz Metello, az euroAtlantic tulajdonosa CH Aviation-nek azt nyilatkozta, hogy főképp előbbi szempont lesz majd a mérvadó a döntés meghozatalakor, és a jövőbeli irányvonal kijelölésekor.

A légitársaság jelenleg három Boeing 767-300-ast, egy darab, a nigériai Med-View Airlines-tól februárban visszakapott Boeing 777-200-ast, és egy a TUI Airlines Belgium-tól lízingelt Boeing 737-800-ast üzemeltet, a gépek átlagos életkora tizenhét és fél év közelében van.