Újabb állomáshoz érkezett Ferihegyen a SkyCourt építése: megérkeztek Németországból azok a speciális toronydaruk, amelyek az épület acélszerkezetét a helyére emelik.

A két, nagyjából 70 méter magas szerkezetet három nap alatt állítják fel (szerelik össze), teherbírásuk nagyjából háromszorosa egy átlagos toronydarunak (a gémek végén több mint 6 tonna). A repülőtéren használt toronydaruk másik különlegessége, hogy a Légiközlekedési Hatóság biztonsági útmutatása alapján egyedi festést és világítást is kaptak, hiszen ködben és éjszaka is messzire kell látszaniuk a pilóták számára.

A különlegesen nagy teherbírású, Magyarországon egyedülálló darukra azért volt szükség, mert a SkyCourt hatalmas, 70 méteres fesztávolságú acélelemeit csak így lehet a helyükre emelni. A kettes terminál indulási szintjéhez vezető híd alatt ezek az elemek egyszerűen át sem férnének. Október végéig még további két, kisebb daru is érkezik. A speciális eszközökre várhatóan 2010 májusáig lesz szükség, amíg a SkyCourt szerkezete elkészül, ezt követően a berendezéseket elbontják és elszállítják a szakemberek.

A repülőtér modernizációját szolgáló Bud Future program egyik legfontosabb és leglátványosabb eleme a SkyCourt, vagyis Égi Udvar elnevezésű terminálépület felépítése. Ennek révén kényelmesebbé és gyorsabbá válik az utazás, Magyarország pedig egy emblematikus épülettel gazdagodik, amelyre mindenki méltán büszke lehet.

A SkyCourt megépítését a szegedi központú KÉSZ Építő Zrt. nyerte el közbeszerzési eljáráson, összesen mintegy 200 millió euró, azaz mintegy 54 milliárd forint értékben. Az új SkyCourt egyes elkészült részeit a tervek szerint már 2010 végén birtokba vehetik az utasok. A beruházás 40 ezer négyzetméternyi új utasforgalmi alapterület megépítését valamint 55 ezer négyzetméternyi meglévő épületrész teljes felújítását jelenti.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A BA 2012-ig több mint 261 millió eurót, mintegy 70 milliárd forintot (jelenlegi árfolyamon) fektet be a repülőtér infrastruktúrájának bővítésébe és modernizálásába. A budapesti repülőtér fejlesztése elősegíti a régió gazdasági növekedését, valamint új munkahelyeket teremt (1500 közvetlen munkahely, 10 500 munkahely a repülőtéren jelen lévő többi vállalatnál, 2300 munkahely a kivitelezési munkák miatt).

A tervek megvalósítása során a BA új tulajdonosai eleget tesznek mindazoknak a követelményeknek, amelyeket a privatizációs szerződésben rögzítettek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!