Hiba nélkül teljesítenek maximális kihasználás mellett a Pegasus Airlines CFM LEAP hajtóművel szerelt Airbus A320neói, a vezérigazgató szerint egy apró hiba sem hátráltatta az eddigi üzemelést.

Levegőben a Pegasus első A320neo repülőgépe. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Levegőben a Pegasus első A320neo repülőgépe.
(Fotó: Airbus)

A Budapestre is közlekedő török diszkont légitársaság hálózatán – a hajtóműgyártó CFM International adatai szerint – naponta 10-11 járatot repülnek a neók Isztambul és Antalya között, amelyek hajtóművei eddig 1700 ciklust teljesítettek.

Mehmet Nane, a légitársaság vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy eddig egyetlen apró hiba nélkül üzemeltették az A320neókat és semmilyen korlátozást nem kellett bevezetni, minden tekintetben úgy tudják őket használni, mint a többi, már bejáratott régebbi típust, a 30 perces fordulóidőt is képesek tartani.

A Pegasus közel két hónapja, augusztus elején vette át üzemeltetésre első A320neóját, és az első légitársaság lett, akik a CFM-hajtóműves új generációs A320-ast a flottába állította.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A török cég összesen 52 A320neót és további 18 A321neót rendelt, mindegyiket CFM hajtóművel.

Az eddigi értékesítések alapján az Airbus nagyjából ugyanannyi, 1600-1600 neót adott el CFM, illetve Pratt & Whitney hajtóművel, fontos különbség azonban, hogy míg előbbivel a hírek szerint minden rendben, utóbbinál még mindig nem találták meg a korábban szoftveresnek kategorizált hiba okát.

Emiatt a Qatar Airways szeptember elején újabb két A320neót mondott vissza, ugyanakkor a Pratt szakemberei állítják: a hajtóművel kapcsolatos problémákat megoldották. A gyártó viszont ennek ellenére mindeddig 16 darabot gyártott le, és a típus indító légitársasága, a Lufthansa továbbra is csak belföldi járatain meri használni az A320neókat.

A CFM LEAP hajtóművének másik változata a LEAP-1B működik majd a rivális amerikai gyártó Boeing 737 MAX típuscsaládján.

Ajánló Budapesten járt az Airbus A321neo prototípusa

Először szállt le az új generációs hajtóművekkel felszerelt Airbus A321neo Budapesten, az Airbus és a Wizz Air szakemberei mutatták be az új repülőgéptípust.

A D-AVXB lajstromjelű, 6839-es gyártási számú példány a CFM International gyártotta LEAP-1A típusú hajtóművekkel van felszerelve. Részletek…