Az európai légiközlekedési hatóság figyelmeztetése szerint fennáll a veszélye annak, hogy nem működnek egyes vészcsúszdák az Airbus A330/A340-es típuscsaládon, a szerkezetek szakszerűtlen összeszerelése miatt.

Hibásak lehetnek a vészcsúszdákat felfújó szelepek az Airbus szélestörzsű típuscsaládján, az A330/A340-eseken az európai légiközlekedési hatóság, az EASA figyelmeztetése szerint – írja az aero.de portál.

Vészhelyzeti gyakorlat a katari légitársaság egyik A330-asával (Fotó: Qatar Airways)

A szervezet figyelmeztetése szerint a karbantartások alkalmával különös figyelemmel ellenőrizni kell ezeket a részegységeket.

Az EASA vizsgálatai szerint több esetben szakszerűtlenül állították össze a csúszdákat, szakadások és tömítetlenség miatt vészhelyzetkor előfordulhat, hogy nem megfelelően működnek.

Ugyanakkor hozzáteszik, hogy mivel nem egy vészkijárat áll rendelkezésre a típuscsaládon, ezért az maga nem minősíthető nem biztonságosnak.

Az egyesült államokbeli – és többek között a Pratt&Whitney-hajtóműgyárat is tulajdonló – United Technologies holding által készített szelepeket három évente egyébként is felül kell vizsgálni. Ahogy a portál emlékeztet rá, az EASA 2011-ben hasonló figyelmeztetést adott ki az A320-as típuscsalád vészcsúszdái esetében is.