Hűségprogramot indít az easyJet és több pénzt fektet az easyJet Holidays leányvállalatba, hogy felvegye a versenyt a Thomas Cookkal és a TUI-val.

Erről Johan Lundgren, az angol légitársaság vezérigazgatója beszélt az első féléves üzleti eredmények nyilvánosságra hozatalát követően. A Reuters szerint azonban további részleteket nem árult el. Annyit közölt, hogy a hűségprogramot azért vezetik be, mert növelni szeretnék az üzleti utasok számát a gépeiken. Bevezetésről, és egyéb részletekről egyelőre nem érkezett jelentés.

Emellett az easyJet fel szeretné venni a versenyt a Thomas Cook és a TUI üdültető légitársaságokkal, ezért több pénz fektetnek az easyJet Holidays leányvállalatukba, azonban azt nem tudni, hogy mennyi pénz kerülhet így az alvállalathoz, és azt sem, hogy azt mire költenék.

Az easyJet A320neo repülőgépe Budapesten. (Fotó: AIRportal.hu)

Eközben az easyJet relatíve kedvező pénzügyi eredményeket tudott felmutatni a március 31-ével zárult első félévben. Az eredménykimutatás szerint az angol fapados 19,5 százalékkal 2,1 milliárd fontra növelte árbevételét és a tavalyi 212 milliós veszteség után üzemi szinten már 8 milliós nyereséget tudtak elkönyvelni. Az adózott eredményen azonban még van mit javítani, az ugyanis a tavalyi 236 milliós bukta után idén is mínuszban maradt: 68 milliós veszteséget mutatott március 31-ével.

A társaság kitért arra, hogy januárban kezdődött meg Berlin-Tegelen az airberlintől átvett járatok üzemeltetése, ez az elvárásoknak megfelelően, az átlagtól kicsit rosszabbul sikeredett. Közel 700 ezer utast regisztráltak a járatok fedélzetén, a gépek töltöttsége 63,4 százalék volt, üzemi szinten a tegeli járatok 26 milliós veszteséget okoztak.