Bár a programot többször is halasztották, a Mitsubishi húsz év alatt több mint ezer MRJ-t adna el, optimizmusukat az ázsiai forgalombővülés fűti.

Erről Yugo Fukuhara, a Mitsubishi Aircraft alelnöke beszélt a Bloomberg hírügynökségnek. Elmondása szerint a berepülési program simán zajlik, elérték a program felét, eddig mintegy 1700 repült órát gyűjtött össze a három tesztrepülő, és bizakodásra, sőt, optimizmusra ad okot, hogy a gép ahogy egyre kiforrottabb, annál jobbak az üzemelési eredményei a várthoz képest.

A szingapúri légi szalonon Fukuhara szerint az ázsia-óceániai légitársaságok élénken érdeklődtek a típus iránt. Jelezte ugyanakkor, hogy nem csak ebből a régióból érdeklődnek az MRJ iránt.

Hangsúlyozta, húsz év alatt több mint ezer darab MRJ-t szeretnének értékesíteni, a rendelések negyede érkezhet Dél-Kelet-Ázsiából. Most azonban a legnagyobb kihívás, hogy megszerezzék a típusengedélyt a légügyi hatóságoktól – tette hozzá megegyezve, hogy egyre több problémán lesznek úrrá és oldanak meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A közelmúltban az Eastern Airlines visszamondta 40 darabos MRJ-rendelését, amelyet Fukuhara úgy értékelt, hogy nem a géppel kapcsolatos aggályok miatt döntöttek így, hanem a cég átadta az üzemelési engedélyt másnak, aki nem tartott igényt a gépekre.

Ahhoz, hogy az MRJ elérje célját eléggé gatyába kell rázniuk magukat, mert eddig opciókkal együtt 372 gépre kötöttek szerződést és két éve, 2016 februárjában adtak el utoljára új gépet. A típus legnagyobb megrendelője az amerikai Skywest, amely 100+100 darabot kért a regionális gépből, az ANA 35-re, a JAL 32-re szerződött le.

A gép első üzembe állásának időpontját eddig ötször kellett módosítani. Először 2013-ra tervezték a forgalomba állítást, aztán különböző tervezési és egyéb hiányosságok derültek ki, újra kellett tervezni a gép egyes részeit. A legutóbbi verzió szerint 2020 közepén szállhat fel az első kereskedelmi járat.