Fontos szerződés véglegesítését sikerült nyélbe ütnie ma, a szingapúri légi szalon második napján az Airbusnak, miután az európai repülőgépgyár megállapodott az Amedeo (korábban Doric) lízingcéggel, hogy 20 darab A380-800-ast szállítanak számukra. Ez az idei év első Superjumbo rendelése, amely egyben értékes lendület is a programnak.

Húsz darab Airbus A380-800-as vásárlására írt alá szándéknyilatkozatot a Doric lízingcég. A szerződéskötésre a párizsi légi szalon nyitónapján került sor – adtuk hírül tavaly júniusban.

John Leahy, az Airbus értékesítési igazgatója akkor nagyon boldogan számolt be a sajtónak a megállapodásról, hisz ritkán fordul elő, hogy valamely ügyfelük egyszerre ennyi A380-ast rendeljen tőlük.

Nem mellékesen egy A380-800-as a legfrissebb, 2014-es árlista szerint 414.4 millió dollárba kerül, tehát komoly üzlet került terítékre, még akkor is, ha tudvalevő, a publikus listaárak csupán tájékoztató jellegűek, különösen, ha ekkora flotta-rendelésről beszélünk.

Az Airbusnak nagy szüksége van az A380-as értékesítésekre. A már hét éve, 2007-ben bevezetett extra nagy utasszállító rendelésállománya még csak 304 gépen áll, amelyből tíz üzemeltetőnek összesen 123 példányt adtak át eddig. Tavaly mindössze 25 gép gördült le a toulouse-i gyártósorról, ugyanakkor a gyáriak váltig állítják, hogy sikeres a Superjumbo programjuk, de azért sokat elárul az az öröm a vezetők tekintetén, amit akkor lehet látni, amikor ekkora rendelést sikerül véglegesíteni, mint amilyen a mai, az Amedeóval.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tavaly nyári előszerződéskor, még Doric emblémával készített A380-800-as látványterv. (Forrás: Airbus)


Az elmúlt évben ugyanis A380-asra a legnagyobb üzemeltető, az Emirates egyösszegű, félszáz gépes szerződésén kívül egyáltalán nem érkezett fix rendelés, sőt visszamondásokkal kellett szembesülnie az Airbusnak, de az Amedeo most szépített, véglegesítette az előzőleg kötött megállapodást. A hajtóműválasztást ugyan későbbre ígérték, egyelőre tehát nem tudni, hogy a Rolls-Royce Trent 900-as, vagy az Engine Alliance GP7200-as típusát választják-e, de az üzlet megvan, változatlanul húsz gépre tartanak igényt a világ legnagyobb utasszállítójából. A szállítások 2016-tól kezdődnek.

Az Amedeo egyébként önmaga is gigászi méretekkel büszkélkedhet, mivel a harmadik legnagyobb lízingelőnek számít a szélestörzsű gépek piacán, és a legnagyobb vagyonkezelője is a bérelt Airbus A380-asoknak. A német hátterű Doric eddigi működése során 6.8 milliárd dolláros portfóliót épített fel, amelyben 18 darab A380-as szerepel, a flotta ráadásul a tavalyi év folyamán további négy ilyen óriás típussal egészült ki – már az Amedeo égisze alatt.

Idén négy új üzemeltető veheti majd át első Airbus A380-asait. A katari Qatar Airways és az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársaságaként működő Etihad Airways mellett, a dél-koreai Asiana Airlines, valamint a japán Skymark Airlines is bekerül a Superjumbo-üzemeltetők elit csapatába.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!