Megérkezett Luxemburgba a Cargolux legújabb Boeing 747-8F teherszállító repülőgépe. A hír önmagában is szép, de attól válik igazán különlegessé, hogy az LX-VCA lajstromú óriásgép a cargo légitársaság flottatörténetének huszonötödik B747-es típusa.

Az amerikai repülőgépgyár március 8-án adta át a Cargolux legújabb Boeing 747-esét. Az LX-VCA lajstromú új generációs Freighter Jumbo szép, tavaszias időben szállt fel Paine Fieldről és vette útját az öreg kontinens aprócska országának repülőtere felé.

Mindössze 9 év telt el úgy a Cargolux immáron 43 éves történetében, hogy flottájában ne szolgált volna a legendás Boeing 747-es. A vállalat 1979-ben vette át első két B747-200F teherszállító gépét, amelyek nagyszerű teljesítményével a Cargolux meg tudta vetni a lábát a nemzetközi légi teherszállításban és a ’80-as évek egészében növekedést tudott produkálni.

A Boeing gyárral ápolt gyümölcsöző kapcsolat másik fontos mérföldköve az 1993-as év volt, amikor a Cargolux a világ első B747-400F üzemeltetőjévé vált. A 747-es típuscsalád akkori legkorszerűbb tagjának teherszállító változata kategóriájában egyedülálló üzemeltetési mutatókkal rendelkezett, amely révén a vállalat kétszer annyi rakományt, kétszer olyan messzire szállíthatott, mint korábban.

Nem csoda, hogy amikor a Boeing bejelentette, hogy újabb generációt készít a 747-es típuscsalád teher változatából, a Cargolux 2005-ben elsők között jelentette be igényét a B747-8F verzióra. A luxemburgiak először 10, majd két évvel később további 3 gépre írtak alá megrendelési szerződést, és végül a Cargolux a típus első üzembeállítója is lett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Cargolux március 4-én ünnepelte 43. születésnapját.
A 25. Boeing 747-es pedig március 9-én csatlakozott a flottához. (Fotó: Cargolux)

Az első B747-8F repülőgép (LX-VCB) 2011. október 13-án érkezett meg a Boeing gyárból a cég luxemburgi bázisára és első kereskedelmi járatán október 17-én a ferihegyi repülőteret is érintette. Ez volt egyben az Airbus A380-asnál is hosszabb törzsű típus budapesti premierje.

Az új GEnx-2B67 erőforrásokkal szerelt B747-8F 30%-kal halkabb, mint elődje, amely az egyre szigorodó repülőtéri zajkvóták tekintetében komoly fegyverténye a négyhajtóműves típusnak. Az üzemeltetési mutatók terén sem kell szégyenkeznie a 747-8-asnak, mivel itt 16%-os előnye van.

A legutóbb átvett LX-VCA lajstromú B747-8-as egyébként a flotta hetedik ilyen típusa. A nyolcadik gép (LX-VCH) várhatóan májusban érkezik meg Luxemburgba. A magyar repülőgépfotósok és rajongók körében is népszerű Cargolux gépparkja ezen felül további 10 darab Boeing 747-400 Freightert számlál.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!