A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) felmérése szerint az utasok leginkább az online foglalással és utasfelvétellel, legkevésbé pedig a határellenőrzéssel és a fedélzeti szórakoztató rendszerekkel elégedettek.

A 11 ezer utas által kitöltött kérdőív kiértékelése szerint a megkérdezettek 80 százaléka volt elégedett az online jegyfoglalással és utasfelvételi eljárással. A tavalyi felméréshez képest javult a biztonsági ellenőrzés megítélése, most az utasok 60 százaléka elégedett vele, de javult a fedélzeti kiszolgálás és a poggyászkezelés megítélése is.

Furcsa módon az utasok legkevésbé az otthon nyomtatott jegyekkel szereztek pozitív tapasztalatokat, holott ezt a szolgáltatást egy korábbi felmérés alapján 68 százalék szeretne otthon nyomtatható, vagy digitális poggyászszalagot.

Az elégedetlenségi listát a határellenőrzés és a fedélzeti szórakoztató rendszerek vezetik, de a biztonsági ellenőrzésen is lenne még mit javítani az utasok szerint. Ezzel összefügghet az, hogy az utasok 42 százaléka szeretne a saját telefonján digitális tartalmakat fogyasztani, nagyjából ugyanannyian, mint akik ugyanezt a fedélzeti rendszeren keresztül tennék.

A válaszadók alapján az utasok 74 százaléka használt az elmúlt egy évben okostelefonon lévő beszállókártyát, 64 százalékuk biometrikus személyazonosítást preferál, és 49 százalékuk szereti használni a csomagleadókat.

A nagyobb fokú önállóságot keresik az utasok az utazás más területein is, 72 százalékuk preferálja az automata beszállítókapuk használatát, 33 százalékuk pedig a beszálló kártya helyett biometrikus azonosítást is szeretne.

Az utasok úgy vélték, hogy a poggyászleadásnál a legnagyobb elfogadható várakozási idő a legtöbb utas szerint 3 perc, míg a határellenőrzéshez való sorban állást a válaszadók 74 százaléka 10 percig tartja elfogadhatónak.

Az utasok úgy látják, hogy a beszállítás élményét leginkább egy hatékony sorbanállási rendszer javítaná. A legtöbben, 42 százalék még mindig SMS-ben szeretne friss információkat kapni a járatával kapcsolatban, de arányuk egyre csökken, és egyre többen vannak azok, akik e-mailben, vagy okostelefonos alkalmazáson keresztül kapnának szívesebben a járathoz kötődő értesítéseket.