Belépett a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetségbe a spanyol alapítású, második kategóriába sorolt európai városok repülőtereit összekötő low-cost légitársaság, a Volotea.

Fotó: AIRportal.hu

Belépett az IATA-ba a spanyol bázisú, Boeing 717-eseiről és jellegzetes, “terítőkockás” festéséről ismert Volotea.

A cég belépésével 287-re emelkedett a légiipar szinte minden területén meghatározó szerepű szervezet tagjainak száma.

A spanyol low-cost légitársaság számára számos előnnyel jár majd a tagság, könnyebben léphet majd együttműködésre más cégekkel, és így akár ráhordó szerepkörhöz is juthat a jövőben, emellett beleszólása lesz a javasolt biztonsági eljárások, a képzési procedúrák, és egyéb szabályozások vagy javaslatok kialakításába is.

Hamarosan lezárul a tulajdonosváltás

A spanyol low-cost cég hamarosan új tulajdonosi háttérrel folytathatja működését, mivel az eddig 49%-os tulajdonrésszel rendelkező CCMP Capital szerződése lejár és el kell adja a részesedését. A Volotea ezért a Morgan Stanley bankot bízta meg új partnerek keresésével, az Indigo Partners így a HRS Management befektetőcéggel karöltve szerezhet tulajdont a hat éve alapított spanyol low-cost légitársaságban.

Korábban szó volt arról is, hogy a Volotea tőzsdére lépéssel keres befektetőket, azonban ezt a jelenleg érvényes döntések értelmében kizárták.

Mint ismert, az Indigo Partners befektetőcég portfóliójába számos diszkont légitársaság tartozik világszerte, köztük az amerikai Frontier, a chilei JetSmart, mexikói a Volaris és a Wizz Air is.

A HRS Management globális befektetőcég számára sem ismeretlen a légiközlekedési szektor, 1,65%-os részesedéssel rendelkeznek az American Airlinesban és 1%-át birtokolják a világ egyik legnagyobb repülőgép lízingcégének, az AerCapnek.

A Volotea az internetes adatbázisok szerint jelenleg tizenegy Airbus A319-est és tizenhét Boeing 717-est üzemeltet, utóbbiak cseréje folyamatosan zajlik, az idei évben 32 gépesre bővül a flotta a cég weboldala szerint. A cég fő profilja a másodlagos és harmadlagos európai repterek egymással való összekötése, a Malév csődje után egy budapesti járat nyitását is meglebegtették, azonban ez máig nem történt meg.

A légitársaság fokozatosan váltja le ma már ritkaságnak számító Boeing 717-eseit a gazdaságosabban üzemeltethető és nagyobb befogadóképességű Airbus A319-esekre. (Fotó: AIRportal.hu)