Az európai légipiac túltelített fapados kínálattal – mondja az IATA vezérigazgatója. Alexandre de Juniac szerint ha a nagy holdingok, az IAG, a Lufthansa-csoport és az Air France-KLM állni szeretné a versenyt a hatalmas Ryanairrel, akkor a fapados leánycégeiket valamiféle szövetségben kellene egyesíteni, és valaki fel fogja vásárolni a Wizz Airt és a Norwegiant.

A kisebb cégek összefogással állhatnák a versenyt az ír fapados óriással (Fotó: AIRportal.hu)

Miután a napokban Michael O´Leary, a Ryanair vezérigazgatója annak a véleményének adott hangot, hogy túl sok légitársaság van Európában, és több fapados versenytársa tönkremegy vagy felvásárolja őket egy nagyobb cég, most az IATA vezetője tett hasonló nyilatkozatot.

Az aero.de cikke szerint a nemzetközi légiszállítási szövetség első embere, Alexandre de Juniac – aki korábban az Air France elnöke is volt – szintén azt mondta a minap, hogy Európa túltelített fapados kínálattal.

Emellett azt is szóvá tette, hogy bár a nagy holdingok, az IAG, a Lufthansa-csoport és az Air France-KLM diszkont leánycégei egyenként körülbelül száz-száz repülőgéppel rendelkeznek, ezek összesen is alulmúlják a Ryanair több mint négyszázas flottáját. Így pedig nehéz állni a versenyt az ír óriással.

Az európai légiközlekedés nem elég nagy a tíz fapados társasághoz, ezért de Juniac szerint a nagy holdingok diszkontjait valamiféle „fapados szövetségbe” kellene összevonni.

Alexandre de Juniac úgy véli: a Vueling jelenleg összébb húzza magát, főleg spanyol és olasz piacokra koncentrál. Az Air France-KLM Transaviája és a Lufthansa Eurowingse pedig még csak próbálkozik átfogni az egész európai piacot. Ezért volna értelme szerinte egy szövetségnek.

A piac szerinte azonban másként is kiegyensúlyozódhat: vagy az óriás-fapadosok, a Ryanair és az Easyjet, vagy a nagy holdingok felvásárolhatják a kisebb versenytársakat, mint a Wizz Air és a Norwegian.

A Wizz Air Airbus A321-ese. (Forrás: Twitter)