Idén ősszel csatlakozik a flottához a Lufthansa Cargo legújabb repülőgép típusa, a Boeing 777F, és ezzel új fejezet is kezdődik a légitársaság történetében, hiszen belép a szélestörzsű kéthajtóműves teherszállító gépek üzemeltetői közé.

Az új típus a ClimateCare program keretében érkezik a vállalathoz, aminek célja a környezetbarátabb üzem elérése. Az új teherszállító Boeing forgalomba állítása mellett ehhez járulnak hozzá a 13 kg-mal könnyebb teherkonténerek, a 25%-kal kevesebb CO2 kibocsátást, valamint az 50%-os energiamegtakarítást célzó működés, az új ecoHub központ létrehozása és a bioüzemanyag tesztelés és bevezetése.

A repüléskedvelők körében ez egyben vidám és szomorú alkalom, ugyanis az új típus érkezésével kivonják a most használatban lévő McDonnell Douglas MD-11F flottát. A legendás típus 1998-ban lépett szolgálatba a német fuvarozónál. Kezdetben még csak 3 darabbal indult, majd évekkel később 19 géppel üzemelt a flotta, ebből 18 példány még ma is szolgálatban áll.

A Lufthansa Cargo leányvállalataként működő AeroLogic már üzemelteti a Boeing 777-est, nem véletlen tehát, hogy erre esett a választás. A General Electric GE90-115B hajtóművekkel szerelt repülőgép tervezetét Münchenben, az idei Transport Logistic konferencián fedte fel a Lufthansa Cargo, ahol kijelentették, büszkék rá, hogy gépparkjuk ezzel a világszínvonalat képviselő típussal bővül.

A Boeinggel még 2011-ben kötött megállapodás szerint az idei évben öt, 2014-ben kettő, 2015-ben pedig további két repülő kerül leszállításra a teherszállító cég számára. A repülőgépek a Boeing 777-F30-as típusjelet viselik majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!