Idénre a nullszaldós üzemelést tűzte ki céljául a Kuala Lumpur-i Malaysia Airlines, amely középtávú tervet is készít a fenntartható üzemelés érdekében.

A maláj The Straits Times-nak nyilatkozó Izham Ismail, a vállalatcsoport vezetője azt mondta, a 2017-es évben voltak jó pillanataik, de az a fenntartható és stabilan nyereséges üzemeléshez kevés, hogy az év pár hetében, vagy hónapjában nyereséget tudnak felmutatni, mivel az összesítésben még a szaldó negatívban van.

Az elsődleges cél, hogy a Malaysia Airlines megerősítse légitársaságai partneri szerződéseit, és ezzel tudja kiterjeszteni járathálózatát. Ha ez megvan, akkor van esély 2018-ban a nullszaldós üzemelésre – tette hozzá.

Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az eddig megtett út is figyelemre méltó: újrapozicionálták a légitársaságot, csökkentették az üzemméretet, és minden esély megvan az újabb növekedésre. Jelenleg a partnerségi viszonyok szorosabbra fűzését is tartalmazó középtávú fejlődési terv mellett azzal is foglalkoznak, hogy növeljék a járatszámot a már meglévő útvonalakon.

A vezérigazgató elmondta azt is, tudják, hogy a Malaysia Airlines nem versenyképes egyes diszkontokkal szemben néhány útvonalon, nem is akar velük versenyezni, ezért is változtatják meg járathálózatot, amely jobban passzol a légitársaság jelenlegi flottájához. A Malaysia Airlines jelenleg 70 géppel repülés 29-re van rendelése. A flotta gerincét egy 47 darbos Boeing 737 flotta alkotja, amelyhez jövőre érkeznek meg az első MAX 8-asok és 10-esek, összesen 25 darab. A szélestörzsű flottában A330-as, A350-es és A380-as Airbusok vannak, összesen 23 darab.

Izham Ismail, aki Christoph Müllertől vette át a vezetői széket tavaly decemberben, megerősítette, hogy nem fogja átnevezni a légitársaságot, mint ahogy az elődjében felmerült, mert semmi baj nincs a márkával.

A Malaysia Airlines 2016-os pénzügyi adatai nem elérhetőek. A cég 2014-ben sem volt már túl jó állapotban anyagilag, de az az év teljesen lenullázta őket, ekkor ugyanis egy éven belül két szerencsétlenség is történt a gépeikkel. Márciusban eltűnt a 370-es járat, júniusban pedig az orosz-ukrán határnál a levegőben lelőtték a 16-os járatot teljesítő gépet.