2013. augusztus 18-a remélhetőleg komoly mérföldkő lesz a magyar légiközlekedés történetében azzal, hogy vasárnap végre Budapesten köszönthettük a Sólyom Hungarian Airways első repülőgépét, a HA-SHA lajstromjelű Boeing 737-500-ast. Vágó József, a cég egyik tulajdonosának és vezérigazgatójának korábbi nyilatkozatai alapján a légitársaság flottájának gerincét a kezdeti időkben Boeing 737 Classic gépek fogják alkotni, a hosszú távú járatokat pedig Airbus A330 és/vagy A340 típusú repülőgépekkel fogják repülni.

A tervek szerint 10 regionális, 30 közepes hatótávolságú és 10 hosszú távú járatok teljesítésére alkalmas gép érkezik 3 éven belül. A B-737-500-as gépet az érdeklődők vasárnap már élőben megtekinthették és korábban – a jövőben üzemeltetni kívánt – Airbus A320-asról is nyilvánosságra került grafika, de a várható géppark többi tagjáról még nem láthattunk hivatalos látványtervet, ezért most mi elkészítettük őket.

Avro RJ85
Az első, július 24-én tartott sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a légitársaság ezzel a brit gyártmányú géppel szeretné majd a regionális útvonalakat teljesíteni. Egyes információk szerint ez még nem végleges döntés, de hivatalos megerősítés, vagy cáfolat erről még nem érkezett. Ettől függetlenül megmutatjuk, hogy hogyan nézne ki ez a gép a Sólyom festésében.

Boeing 737-300/400
A legújabb hírek szerint a Classic sorozat korábban két rendkívül népszerű, hosszabb törzsű változata is biztosan meg fog jelenni a flottában. A -300-as és -400-as variánsokból az -500-ashoz hasonlóan szintén nagyon sok könnyen és gyorsan elérhető gép van a piacon, ezért logikus döntésnek látszik ezek üzembe állítása, hiszen a kiforrott típuscsalád nagyobb tagjai a hosszabb törzs lévén gazdaságosabban üzemeltethetőek a legkisebb 500-ashoz képest.

Airbus A330
Vágó József az Airbus A330-ast is lehetséges típusként említette. Az eddig ismert információk szerint talán ez a gép számít egy kicsit kakukktojásnak, hiszen az összes többi géphez képest ez a típus még mindig gyártás alatt van, hiszen az Airbus kínálatában az A350-es megjelenéséig ez számít a leggazdaságosabb szélestörzsű repülőgépnek a 220-320 utasszámú gépek szegmensében, és ezen tényezők miatt a gépek igazán népszerűek is, így vélhetően viszonylag drágábban lehet még a használt példányokhoz is hozzáférni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Airbus A340
Szintén az első, bemutatkozó sajtótájékoztatón hangzott el, hogy az A340-es is szerepel a leendő gépek listáján, a Trent 500-as hajtómű említése pedig az -500/-600-as altípusra enged következtetni. Ha azt vesszük alapul, hogy az eddig ismert üzleti modell szerint olcsón és gyorsan beszerezhető repülőgépekkel kívánják elindítani a légitársaságot, akkor ebbe a képbe teljesen beleillik az A340-500/600.

Az utóbbi időben több nagy légitársaság (pl. Singapore Airlines, Emirates) is a gépek kivonása mellett döntött, így biztosan több gép is rendkívül kedvező áron válik hozzáférhetővé. A terv nyilván az, hogy a jelenleg legnépszerűbb és leggazdaságosabb szélestörzsű gépekhez képest magasabb üzemeltetési költséget a kisebb lízingdíjjal szeretnék kompenzálni.

Eredeti fotók: Mészáros Balázs, Ringel Attila
Látványterv: Mészáros Balázs

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!