Nagyon vékony formájú és könnyű ülések, egyúttal nagyobb a lábtér: a Ryanair azt ígéri, hogy a 2019-től érkező új Boeing 737 MAX 200-asain nem hogy csökkenni fog az utasok komfortérzete, de kényelmesebb is lesz az új ülőhely, amelyek közös fejlesztés eredménye.

Forrás: Zodiac Aerospace

Csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, mert kisebb a súlya, mint a régieknek, és mivel nagyon vékony a formája, a lábhely nagyobb lesz a széksorok között, ígéri a Ryanair az új generációs üléseiről.

Az aero.de összefoglalója szerint a nemrég bemutatott Zodiac Z110-es, közösen kifejlesztett szék az ír fapadoshoz 2019-től érkező, 197 utasra berendezett, új generációs Boeing 737 MAX 200-asokon debütál majd.

Az új üléstípusnál a sorok közötti távolság 31 hüvelyk (78,74 centiméter) lesz, a módosított háttámlának köszönhetően pont egy hüvelykkel (2,54 centiméterrel) több hely van a térdnek és az alsó lábszárnak az eddigihez képest.

Korábban arról is szóltak hírek, hogy a székek párnázata is ergonomikus lesz, tehát e tekintetben is kényelmesnek várhatók.

Ülészseb továbbra sem lesz, ahogy a Ryanair egyik szóvivője elmondta, 2004 óta nincs ilyen a gépeiken, ez a ki- és beszállást is meggyorsította, és a takarítási költségek is alacsonyabbak így.

A Z110-est a Zodiac vezetője, Jeff Barger közlése szerint külön a Ryanair számára fejlesztették ki, a légitársaság pontos igényeinek megfelelően. Az igazgató hangsúlyozta azt is, hogy egyszerre sikerült a súlyt csökkenteni és a komfortot növelni.

Mint arról az AIRportal.hu is írt, a Boeing 737 MAX 8-ason alapuló MAX 200-asból százat, majd még tizet rendelt az ír fapados óriáscég, ebben a hátsó vécék és konyha módosítása, áthelyezése révén a 189 ülés helyett 197 lesz majd. Várhatóan 2019 áprilisától érkeznek majd a flottába a gyártótól, és további száz példányra opciós szerződése is van a Ryanairnek.