Elsősorban a repülővel sokat utazók ismerik az indulás előtti stresszes pillanatokat: mi is a foglalási kódom? Mikor kezdődik a check-in? Az ablakhoz, vagy a folyosó mellé szól a helyfoglalásom? Ezt a problémát oldja meg egyszer és mindenkorra az „AirlineCheckins.com“: a Lufthansa Innovation Hub digitális megoldása a világ 100 légitársaságának járataira végzi el automatikusan a check in folyamatát. A Lufthansa Innovation Hub már tavaly megkezdte a rendszer tesztüzemét, amely alapján tovább folytatta annak finomhangolását, ma pedig az AirlineCheckins.com továbbfejlesztett, végleges verziója bárki számára elérhető.

„A check-in folyamat az utazás előtt egy olyan határpont, ami csak a repülés esetében létezik – ráadásul mindig időt igényel, és sokszor okoz stresszes perceket. Ha valaki nem végzi el időben ezt a műveletet, akkor könnyen a hátsó sorok egyikében, egy középső ülésen utazhat. Célunk, hogy ezt a folyamatot leegyszerűsítsük, illetve elvégezzük az utas helyett, ezáltal is kellemesebbé téve az utazást“ – mondta Holger Schneider, a Lufthansa Innovation Hub ügyvezetője.

A légi utasok ingyenesen regisztrálhatnak az AirlineCheckins.com oldalon, ahol profiljuk felöltése során megadhatják üléspreferenciájukat.

A megoldás a jövőben automatikusan elvégzi a helyfoglalást az utas helyett valamennyi járatra, amelyre ugyanazzal az email címmel foglalta a repülőjegyet, mint amit az Airlinecheckins.com-on megadott regisztrációjakor. Az AirlineCheckins.com nem csak a Lufthansa Csoport járataira végzi el mindezt, hanem a világ valamennyi olyan légitársaságánál is, amely rendelkezik online check-in megoldással.

Amint az adott társaság online felületen megnyílik a check-in lehetősége, az első néhány percben végbe is megy a helyfoglalás, ezzel is nő a valószínűsége annak, hogy az utas az általa preferált ülést kapja. A beszállókártyát az utazó automatikusan megkapja emailben, vagy SMS-ben.

A tesztfázis során az AirlineCheckins.com megoldását a világ 60 országának mintegy 5000 utasa vette igénybe, a megoldás összesen 10 000 helyfoglalást végzett el 2016-ban az utasok helyett.

Az utóbbi néhány hét során lényegesen növelték az AirlineCheckins.com műszaki és informatikai hátterét, ezzel is felkészülve arra, hogy az eddiginél lényegesen nagyobb felhasználói igénynek is zökkenőmentesen megfeleljen az applikáció. Az utasok számára számos új funkció is elérhető: a felhasználók további utasok preferenciáit is megadhatják, így az együtt utazók is elvégezhetik a check-in-t. A rendszer továbbá már figyelembe veszi a törzsutas-programokat is, illetve az igazolványok és útlevelek is kezelhetők lesznek a profilon belül, ennek révén pedig a nagy távolságú, interkontinentális utak helyfoglalása is egyszerű és zökkenőmentes lesz. A felhasználók a profiljukon belül egyetlen kattintással elérhetik a korábbi és a jövőbeni repülőutakat, így bármikor lehívhatók a szükséges adatok.

„Az AirlineCheckins.com kiindulópontja az utazáshoz kapcsolódó szolgáltatások platformjának. Az online helyfoglalás egy légitársaság számára stratégiai fontosságú kapcsolatfelvétel az utassal az utazási folyamat során, hiszen ezen a ponton lehet személyre szabott ajánlatokat kínálni a célállomáson, vagy az átszállási repülőtéren. A tesztfázis folyamán kapott egyértelműen pozitív visszajelzés azt mutatja, hogy egy alapvető ügyféligényre fejlesztettünk megoldást“ – mondta Gleb Tritus, a Lufthansa Innovation Hub vállalkozásfejlesztési igazgatója, egyúttal az igazgatóság tagja.

Az AirlineCheckins.com átdolgozott változatának elindításával a második tesztfázisba lép a projekt: ennek során a fókusz a különböző üzleti modellek fejlesztésén és alkalmazásán lesz, így például szállást, bérautót és további szolgáltatások beépítését fejlesztik a Lufthansa Innovation Hub munkatársai.

Lufthansa Innovation Hub: Németország legjobb innovációs központja

A Lufthansa Innovation Hub a Lufthansa Csoport 100%-os tulajdonában álló leányvállalata, amelynek székhelye Berlinben található. A szervezet, melynek mottója “A jövő vidám utazását fejlesztjük”, a világ legnagyobb légitársaság csoportját köti össze a globális technológiai szektor szereplőivel, hogy az utazás a jövőben hatékonyabb és gördülékenyebb legyen. A Lufthansa Innovation Hub stratégiai partnereket keres a Lufthansa Csoport számára olyan termékek fejlesztésére, amelyek vagy a csoport légitársaságainál mutatkoznak be, vagy a piacon független megoldásként valamennyi utazó igényeit szolgálják. A központ fókusza egyértelműen az utazók igényein, illetve az igények lefedésére szolgáló megoldások üzleti célú tesztelésén van. A Hub szorosan együttműködik az utazás, illetve tágabb értelemben a mobilitás területén már létező start-upokkal és befektetőkkel.

A Lufthansa Innovation Hub munkájának egyik legnagyobb elismerése, hogy megkapta a Legjobb Németországi Innovációs Központnak járó díjat. A Capital magazin és a hamburgi Infront Consulting tanácsadó cég 34 német innovációs központot hasonlított össze – köztük a Daimler, a Porsche, a Thyssen Krupp, a Deutsche Bank és a Lufthansa fejlesztőműhelyeit. Az újság és a tanácsadó cég olyan kérdésekre keresték a választ és értékelték központokat, hogy mely stratégiák sikeresek, hogyan működik a kapcsolat az anyavállalat és a digitális műhely között, mire alkalmazhatók ezek a központok. Az értékelés során hat kulcstényezőt vettek figyelembe, köztük a felsővezetés támogatását, az egyensúlyt a célkitűzés és az alkotói szabadság között, az üzleti megoldások és témák egyértelmű kiválasztását, továbbá a külső partnerek és ügyfelek hálózatának méretét is. A Lufthansa Innovation Hub mindegyik területen kiváló értékeket ért el.

MEGOSZTÁS