Az Airbus BizLab programja idén is lehetőséget adott 12 innovatív start-upnak, hogy hozzájáruljanak a repülés fejlődéséhez. A közép-kelet-európai régiót tavaly Magyarország, idén pedig Csehország képviselte.

Forrás: Airbus

Az Airbus innovációs kezdeményezése, a BizLab, újabb mérföldkőhöz érkezett, miután 2017-ben rekordszámú jelentkezés érkezett a programra.

Végül 12 start-upot választottak ki, amelyek Hamburgban és Toulouse-ban tökéletesíthetik a repülési iparágat megváltoztató innovatív ötleteiket. Az újonnan beválogatott vállalatok egy igen illusztris, már 56 innovatív start-upból álló közösség tagjává válnak.

Tavaly egy magyar pályázó, az Aero Glass alkalmazást fejlesztő hazai cég csatlakozhatott a világ piacvezető repülőgépgyártója, az Airbus innovációs programjához,
ebben az évben pedig Csehország képviseli a közép-kelet európai régiót.

A cseh start-up, a Neuron SW fejlesztése megjósolja a gépek működésében várható hibákat, megelőzi a meghibásodást és érzékelőinek köszönhetően csökkenthető a karbantartási idő. “A technológiát a repülési iparág igényeire szabtuk. Az Airbus BizLab programja pedig kihagyhatatlan, egyértelmű volt, hogy élünk vele” – mondta Pavel Konecny, a Neuron SW ügyvezetője.

„A jelentkezők száma nagy örömmel töltött el bennünket, hiszen minden eddiginél több pályázat futott be” – mondta Bruno Gutierres, az Airbus BizLab vezetője. „Ebben az évben a világ minden tájáról érkeztek jelentkezések, több mint 2000 érdeklődővel kerültünk kapcsolatba” – tette hozzá. A győztes startupok kilenc különböző országból kerültek ki, Vietnámtól Nigériáig, és a témák a big datán át a drónokig és robotokig szinte miden területet lefedtek. Nem véletlen, hogy ilyen sokszínű lett az idei esemény. Gutierres szerint most kimondottan olyan startupokat kerestek, amelyek nem feltétlenül a repülési szektorban tevékenykednek, de olyan innovatív ötletekkel állnak elő, amelyeket sikerrel lehet alkalmazni az iparágban.

Ebben az évben először a repülési iparág mellett a humanitárius megoldások is lehetőséget kaptak. „A Vöröskereszt és a Vörös Félhold innovációs megoldásait nagy érdeklődéssel követjük. Idén először ilyen jellegű pályázatokat is fogadtunk” – mondta Andrea Debbane, az Airbus Alapítvány vezetője.

A BizLab az Airbus innovációs stratégájának szerves része, amely lehetőséget ad arra, hogy a legígéretesebb új fejlesztések az Airbus segítségével minél előbb piacra kerüljenek.