Újra a Qatar Airways állhatott a dobogó legfelsőbb fokára, a dohai légitársaság lett ugyanis a magyar utasok kedvence “Az Én Légitársaságom 2013” elnevezésű független megmérettetésben, amelyet Magyarország legnagyobb online repülőjegy-forgalmazója, a repjegy.hu szervezett, idén második éve.

A repjegy.hu oldalon lezajlott felmérés résztvevői 3150 értékelést adtak le és 936-an szöveges élménybeszámolót is megosztottak. A tavaly évhez képest több, mint 50%-os növekedés az értékelések számában visszaigazolja, hogy az utasok számára mennyire fontos a kényelemes és jó menetrenddel való utazás.

A meghirdetett négy kategóriában (légiutas-kísérő, fedélzeti ellátás, menetrend, ár-érték arány) nullától ötig terjedően lehetett osztályozni a légitársaságok szolgáltatási színvonalát és mindennapi munkáját.

A tavalyi évhez hasonlóan a legtöbb minősítés a vezető low-cost légitársaságokra érkezett: 697-en választották a Wizz Airt, illetve 405-en pontozták a Ryanairt, őket pedig a német Lufthansa követi 272 értékeléssel. A résztvevők összességében 114 különböző légitársaság szolgáltatásait osztályozták.

A felmérés eredményeinek ismertetésére és a légitársaságok díjazására a budapesti Liszt Ferenc repülőtér SkyCourt konferencia termében került sor, ahol a Budapest Airport részéről Hardy Mihály, kommunikációs igazgató volt a házigazda, de díjátadóként jelen volt Kam Jandu, kereskedelmi igazgató is.

A díjat nyert légitársaságok képviselői, kezükben az elismerésekkel. Balról-jobbra haladva: Antal Gábor, a Lufthansa, Grisha Jenkov, Rétfalvi Rita és Belovai Erzsébet, a Qatar Airways, Szíves Orsolya, a Finnair, Kovács Julianna, a Jet2, Gál Emese, az Emirates, Lehotai Zsófia, az Air Malta, Levend Arisoy, a Turkish Airlines és Buzás Andrea, az Aegean Airlines képviseletében. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)


“Nagyon örülünk, hogy a 2012-es felmérés után, a magyar utazóközönség 2013-ban még nagyobb kedvvel vett részt a szavazásban.” – kezdte az értékelést Habóczki Zsolt, a repjegy.hu oldalt üzemeltető Weco-Online Kft. ügyvezető igazgatója. “Fontosnak tartom hangsúlyozni: Az Én Légitársaságom szavazás továbbra is az egyetlen olyan kezdeményezés, ahol az utazók közvetlenül mondhatják el véleményüket. Ugyan a legtöbb szavazat a fapados társaságokra érkezett, a hazai légi utasok még mindig a menetrendre és fedélzeti szolgáltatások minőségére helyezik a hangsúlyt. A mosolygós és segítőkész légiutas-kísérő és a minőségi ellátás fontosabb az alacsony repülőjegy áraknál – legalábbis a 2013-as egész éves felmérés eredményei ezt igazolják.” – tette hozzá.

Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója Antal Gáborral, a Lufthansa magyarországi képviseletének vezetőjével, aki az Austrian Airlines elismerését vette át. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)


A rendezvény során először a négy kategória díjazottjai kerültek ismertetésre. A válaszadók véleménye alapján a legkedvesebb légiutas-kísérőkkel a Jet2.com fedélzetén találkozhatunk (4,70 ponttal), de csak egy hajszállal lett ezüstérmes a Qatar Airways (4,69). Az utasok a görög vendégszeretetet emelték még ki: harmadik helyre sorolva az Aegean Airlinest (4,63). Ebben a kategóriában a díjakat Habóczki Zsolt adta át.

A pontos és rugalmas menetrend, az időben érkezés szintén fontos tényező. Sokszor a távoli repterekről való bejutást is meg kell oldani, így ez cseppet sem elhanyagolható szempont, amikor repülőjegyet foglalunk. A legjobb menetrend kategória díjait Kam Jandu adta át a Budapest Airport képviseletében. Ebben a kategóriában holt versenyben az első helyen végzett a Finnair és az Austrian Airlines (4,60) és a tavalyi második, Qatar Airways most a dobogó harmadik fokára csúszott (4,58) ebben a felmérésben.

Grisha Jenkov, a Qatar Airways budapesti képviseletének vezetője és dr. Simon András, a Weco Travel ügyvezetője a fődíjjal. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)


Talán meglepő, de akárcsak a legutóbbi szavazásban idén sem termett sok babér a low-cost légitársaságoknak az ár-érték arány megmérettetésben. A kategória első helyén a Qatar Airways végzett (4,66), az Air Malta (4,58) lett a második és holtversenyben a harmadik a Turkish Airlines és a Norwegian Air Shuttle (4,44) lettek. A légitársaságok képviselői a díjakat J.J. Singhtől, a Weco Travel közép-európai vezérigazgatójától vehették át.

A jegyvásárlásnál fontos szempont a fedélzeten kapott szolgáltatások minősége is, amelynek leginkább akkor érezzük szükségét, ha hosszú repülőút előtt állunk. A legjobb fedélzeti szolgáltatás díját az Emirates légitársaság (4,71) képviselője vehette át Murányi Judittól, a Travelport sales&account menedzserétől. Újra másodikként köszönthettük a Qatar Airwayst (4,69) és őket követte a tavalyi kategória-győztes Turkish Airlines (4,69).

A kategória-győztesek díjaikkal, balról-jobbra haladva, Rétfalvi Rita, a Qatar Airways, Szíves Orsolya, a Finnair, Grisha Jenkov, a Qatar Airways, Kovács Julianna, a Jet2 és Gál Emese, az Emirates képviseletében.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)


Végezetül az összesítésben győztes légitársaságok díjat adta át dr. Simon András, a Weco Travel ügyvezetője, aki beszédében elmondta, hogy az utasok megunták a kísérleti nyúl szerepét, vagyis hogy rajtuk teszteljék, meddig bírnak sorban állni, mekkora helyre képesek behajtogatni magukat, vagy tudnak-e csomaggal a kézben elég gyorsan futni az átszálláskor. Nagyon reálisan látják az árak mögött lévő értéket, és felelősséggel választanak. Sem a szuper olcsó, de gyenge szolgáltatás, sem a túlárazott luxus nem nyerte el a magyar utasok elismerését. Az összetett végeredmény alapján “Az Én Légitársaságom 2013” győztese a Qatar Airways lett, 4,65 ponttal. A második a Turkish Airlines (4,54) lett, a bronzérmes Emirates pedig 4,50 pontot kapott az utasoktól.

“Köszönjük mindenkinek, aki részt vett az értékelésben és megosztotta velünk repülőútjaik tapasztalatait. A győzteseknek szívből gratulálunk, hiszen nagyszámú repülős utast kellett meggyőzni szolgáltatásaikkal!” – mondta el zárásként Habóczki Zsolt.

MEGOSZTÁS