Jövő héten már visszatérhet Európába az Air France F-HPJE lajstromú Airbus A380-asa, amelyik még szeptember 30-án hajtott végre kényszerleszállást a kanadai Goose Bay repülőtéren.

A sérült Angine Alliance GP7200-as hajtómű.

A repülőgép – mint arról mi is beszámoltunk – igen látványos, és nem veszélytelen sérülést szenvedett, a 4-es (jobb oldali külső) hajtóműről levált a teljes szívótorok a burkolat egy része és az első ventilátorfokozat is, amikor az A380-as Grönland fölött repült FL 370-es magasságon, nagyjából 11 300 méteren. A levált darabokat később megtalálták.

A géppel akkor a kanadai Goose Bay-ben kényszerleszállást hajtottak végre az Air France 66-os, Párizs-Los Angeles járatát teljesítő gép pilótái, a Superjumbo azóta ott vesztegel.

A Flightradar24.com blogja szerint az Engine Alliance GP7200 cserehajtóművel egy Ruszlan csütörtökön felszállt Dubajból, és még aznap este megérkezett Párizsba, a második, Párizs-Goose Bay szakasz mára van tervezve, a gép 10 óra után nem sokkal felszállt.

Az UR-82008-as lajstromú Antonov An-124-es Ruszlan a kipakolás után a sérült hajtóművel visszaindul Európába, East Midlansbe viszik, hogy további vizsgálatoknak vessék alá. Az A380-asra felszerelik ugyan az új egységet, de a visszaútján nem állítják üzembe. A Párizsba tartó járat várhatóan a jövő hét elején szállhat fel, bár hivatalos időpontot még nem közöltek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

la suite des photos de l #A380 #AF66 à #goosebay #AirFrance

Közzétette: DP HUB CDG – 2017. október 2.