Alexandre de Juniac szerint a hatóságoknak semmi köze nincs a székközökhöz addig, amíg a beszállító az előírásoknak megfelelő, biztonságos székeket gyárt.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség elnök-vezérigazgatója a szervezet sydney-i közgyűlésén tartott sajtótájékoztatóján ezt azzal a témával kapcsolatban mondta, hogy az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) meg akarja szabni, hogy mi legyen a legkisebb székköz a járatok fedélzetén, mert az amerikai bíróság szerint ez biztonsági kérdés.

Juniac az FAA-re teljesen kiakadva leszögezte: nem szabadna megtörténnie annak, hogy egy hatóság szabja meg egyoldalúan, hogy mekkora lehet a széktávolság a gépeken.

Erre reagálva Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója röviden kifejtve véleményét azt mondta: ha már mindenképpen döntenie kell valakinek, akkor annak az IATA-nak kell lennie.

Hozzátette: teljesen mindegy, hogy mekkora a székköz, az utas a világ legbiztonságosabb dolgában, egy repülőgép fedélzetén lévő székben fog ülni, amely 6G-s erőhatásnak is képes ellenállni.

Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója ehhez annyit tett hozzá, hogy a biztonsági szintet nem érinti a kérdés, mert sem a Boeing, sem az Airbus nem fog egyetlen egy beszállítójától olyan üléseket beszerelni (nem is teheti), amelyek nem felelnek meg az FAA, vagy az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) előírásainak.

Kimutatások szerint a székköz a 60-as 70-es évek óta átlagosan nagyjából 7 centimétert csökkent, amelynek oka, hogy a légitársaságok idejekorán felismerték, annál jobban teljesít egy járat, minél több utast passzíroznak a gépek fedélzetére.