Kanadába érkezett az Airbus második A350-900XWB prototípusa. Az MSN3 gyári számú gép Iqaluit repülőterének vendége lesz néhány napig, hogy a gyáriak megbizonyosodjanak róla, még a legnagyobb hidegben is minden rendszer tökéletesen működik.

Igazán fagyos vidékre repülték az Airbus pilótái a vadonatúj A350XWB típuscsalád prototípusát, hogy a forgalomba bocsátáshoz szükséges típusengedélyek megszerzése érdekében elvégezhessék azokat a próbákat, amelyek a repülőgép rendszereinek extrém hideg körülmények közötti stabil működését hivatottak igazolni.

Az MSN3 prototípus ezt megelőzően, január elején Bolíviában gyakorlatozott, ahol magashegyvidéki környezetben kellett kiállnia a szükséges próbákat. Miután a gép visszaérkezett az Airbus bázisára, Toulouseba hamar felkészítették és múlt hét pénteken már útját is vette Kanada északi részére, Iqaluit repülőterére, ahol mínusz 20-30 Celsius fokos hidegben kell helytállnia.


A tesztek során az Airbus berepülő csapata a jégtelenítési eljárástól kezdve, a hajtómű indítópróbákon át a futómű működéséig számos vizsgát fog elvégeztetni a géppel. Iqaluit egyébként már ismerős az A350XWB egyik legfontosabb alkatrésze, a Rolls-Royce Trent XWB hajtóművek számára, ugyanis a gyártócégük ugyanitt próbázta azokat, még saját tanúsító programja során.

Az Airbus legújabb generációs szélestörzsű típusa a tervek szerint 2014 második félévében állhat forgalomba, indító légitársasága a Qatar Airways lesz. A berepülési program összesen öt repülőképes prototípusra van tervezve, de ezekből egyelőre még csak kettő áll égi szolgálatban, eddig mintegy 900 repült órát gyűjtve a 2500 órás program számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kezdődnek a fagyos tesztek: Kanadában az A350-900XWB MSN3. (Fotó: Airbus)


Nem kell már sokat várni a többi gépre sem, mivel a tervek szerint az elkövetkező hetekben felszáll az MSN4 és az elsőként teljes utaskabinnal szerelt, különleges, karbon mintázatú festést viselő MSN2 is, végül pedig tavasszal az MSN5 színre lépésével válik teljessé a flotta.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!