Cáfolja azokat, a sajtóban megjelent értesüléseket a Malaysia Airlines, miszerint felfüggesztette a tárgyalásokat az amerikai gyártóval, és mégsem tart igényt nyolc Boeing 787 Dreamlinerre.

A maláj légitársaság cáfolja a Reuters hírügynökség korábbi értesüléseit, miszerint elállt a Boeinggel korábban aláírt, nyolc 787-9 Dreamliner típusú gép megvásárlásáról szóló szándéknyilatkozatától.

„A Malaysia Airlines szeretné egyértelművé tenni, hogy a megrendelési szándékát továbbra is fenntartja, ahogyan azt Seri Najib Razak miniszterelnök bejelentette” – közölte a légitársaság.

Látványterv a cég Boeing 787-eséről és 737 MAX-áról (Forrás: Boeing)

A szándéknyilatkozatot még 2017-ben maga a maláj miniszterelnök írta alá amerikai kollégája hivatalában, a Fehér Házban. Akkor több iparági szereplőnek is meglepetést okozott a döntés, mivel a Malaysian az utóbbi időben fokozatosan építette le szélestörzsű Boeing-flottáját, és az európai Airbus termékeire, az A330-asokra, A350-esekre és A380-asokra állt át.

A cég emellett akkor az Airbustól és a Boeingtől is információkat kért be szélestörzsű típusoktól, ugyanakkor sem a potenciálisan megrendelésre kerülő típusról, sem a darabszámról nem adtak ki információkat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nemrég pedig névtelen belső forrásra hivatkozva a Reuters írta meg, hogy a cég bár nem zárta ki a Boeinget a tárgyalásokból, inkább az A330neo vagy A350XWB megrendelése valószínűbb az ázsiai cég részéről – írja a CH Aviation.

Amíg az új generációs gépek valamelyikének megrendeléséről nem születik döntés, addig a légitársaság tovább bővíti az előző generációs gépekből álló flottáját, hat darab, korábban az Air Berlinnél repült A330-200-ast kezdenek hamarosan üzemeltetni, ezek közül az elsőt március 23-án repülték át Zürichből Kuala Lumpurba.

Eladják az öreg 777-eseket

A régi, Boeing által gyártott szélestörzsűeket ugyan már kivonták a kereskedelmi forgalomból, egy részük még mindig a Malaysian Airlines tulajdonában áll.

A hét letárolt 777-200-asból négyet már sikerült is értékesíteni, a gépek Délkelet-Afrikába, Zimbabwe állami lízingvállalatához, a Zimbabwe Aviation Leasing Comapny-hez kerülnek majd.

A cégen keresztül két gép a szintén állami tulajdonú Air Zimbabwe flottájában áll forgalomba, kettő pedig az újonnan megalakult Zimbabwe Airwayshez kerül majd a tervek szerint.

Utóbbi cég nemrégiben a spekulációk középpontjába került, mert a helyi a sajtó értesülései szerint az ország korábbi diktátora, Robert Mugabe és családjának tulajdonában van. Ezt azonban az ügy többi szereplője kategorikusan cáfolja.