Kereskedelmi együttműködést köt a Lufthansa és az Etihad, az arabok a Lufthansa termináljairól indítják a gépeket, az Etihad az LSG-től veszi majd az ételt, és a Lufthansa Technik segíteni fog a repülők karbantartásában.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Az Abu Dzabiban tartott sajtótájékoztatón, amelyet online is közvetítettek James Hogan azt mondta, a kereskedelmi együttműködést már korábban elkezdték a codeshare megállapodással, most ezt bővítik ki. Ennek lényege, hogy az Etihad járatai Frankfurtban és Münchenben a Lufthansa által használt terminálokra érkeznek és onnan indulnak, ezzel tudják javítani a csatlakozást a járatok között.

A megállapodás másik része, hogy az Etihad négyéves megállapodást köt a német konglomerátumhoz tartozó LSG Sky Chefs-szel fedélzeti ételek szállítására százmillió eurós keretösszeggel. Ezzel az LSG lesz az Etihad legnagyobb külföldi partnere, 16 országban nyújtanak majd szolgáltatásokat az emirátusok nemzeti légitársaságának.

Fotó: Lufthansa | © AIRportal.hu

Fotó: Lufthansa

A megállapodás harmadik része a Lufthansa Techniket érinti, a németek segítenek majd az Etihad repülőgépeit karban tartani, de több részlet erről az üzletről egyelőre nem derült ki. Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezérigazgatója annyit tett hozzá, hogy egyelőre nem tervezik Lufthansa Technik bázis nyitását Abu Dzabiban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A német társaság vezetője beszédében hangsúlyozta: a kereskedelmi megállapodás mindkét partner számára újabb piacokat nyit meg. Az LSG Sky cChefs évente 600 millió adag ételt készít, 50 ország 200 repülőterén van jelen, a legnagyobb catering szolgáltató a piacon.

Lehet, hogy bizonyos kérdésekben más állásponton vannak, de a két prémium brand együttműködése sikeres lehet, ha félreteszik a nézeteltéréseket – mondta Spohr.

Kérdésre válaszolva ehhez hozzátette, ez a lépés csak az első egy „közös úton”, amelynek következő állomása egy joint venture, azaz egy vegyesvállalat létrehozása is lehet.

James Hogan az airberlint érintő kérdésre válaszolva elmondta, a berlini székhelyű légitársaság megmaradt részeit az új vezérigazgatónak azonnali hatállyal el kell kezdenie újjászervezni.