Újabb beszállítókat vont be új generációs E-Jets típuscsaládjának fejlesztési programjába az Embraer. A brazil repülőgépgyár 2018-ban tervezi forgalomba bocsátani legújabb E-Jetjeit.

Az új generációs E-Jets típuscsalád hajtóműveinek és segédhajtóművének (APU) üzemanyag-ellátó rendszereit a Zodiac Aerospace Group-hoz tartozó Intertechnique dolgozza ki, míg a Crane Aerospace & Electronics a futómű elektromos vezérlőegységéért, valamint közelségérzékelő rendszereiért felel.

A Triumph Group Inc. a törzs szekció egyes darabjaival, az oldal-, és a magassági kormány, az Aernnova Aerospace S.A. pedig a függőleges-, és vízszintes vezérsíkok elkészítésével vesz részt a programban.

Az Embraer E-Jets típuscsalád új generációját az idén tervezik indítani a gyáriak. Az elsődleges cél a hatékonyság tovább növelése, amelynek érdekében új Pratt&Whitney PurePower hajtóműveket, újratervezett szárnyakat és teljes fly-by-wire vezérlést telepítenek a regionális gépcsaládra.

A program indulását és a gyártás megkezdését követően a forgalomba állítást 2018-ra időzíti az Embraer. A fejlesztések révén kétszámjegyű lesz az üzemanyag fogyasztás, a karbantartási költségek, illetőleg a károsanyag-kibocsájtás és a környezeti zajterhelés terén jelentkező előny.

A cél, hogy az E-Jets típuscsalád továbbra is meghatározó szereplő legyen a 70-120 üléses regionális utasszállító repülőgépek piacán. Napjainkban 47 ország 65 üzemeltetője alkalmazza az E-Jet típusok valamelyikét.

Az első E-Jetet 2004-ben adták át a LOT Polish Airlines számára, azóta több mint 950 gépet szállított megrendelőinek az Embraer. A típuscsalád a múlt hónapban ünnepelte a mérföldkőnek számító 10 milliós repült óraszám elérését.