Megszűnik az első osztály, de sokkal több turista osztályú férőhely lesz elérhető az Emirates budapesti járatain. A légitársaság jövő februártól két osztályos repülőgépeket közlekedtet az eddigi három osztályosok helyett Budapestre. A nem hivatalos értesüléseket – melyeket a légitársaság részéről eddig nem voltak hajlandók kommentálni – Martin Gross, az Emirates ausztriai igazgatója által elmondottak erősítették meg egy osztrák légiközlekedési lapnak adott interjúban. A szakember beszélt arról is, hogy miképp teljesítenek az A380-asok a régióban, és hogy milyen kihívásokkal néznek szembe az osztrák piacon.

Horváth Gábor, az Emirates magyarországi country managere és Thierry Aucoc, az Emirates európai és oroszországi kereskedelmi működésért felelős alelnöke egy hatalmas Boeing 777-300ER modell és a légitársaság két magyar légiutaskísérője, Zsófia és Nikolett társaságában 2015. december 1-jén. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Horváth Gábor, az Emirates magyarországi country managere és Thierry Aucoc, az Emirates európai és oroszországi kereskedelmi működésért felelős alelnöke egy hatalmas Boeing 777-300ER modell és a légitársaság két magyar légiutaskísérője, Zsófia és Nikolett társaságában 2015. december 1-jén. (Fotó: AIRportal.hu)

Az Emirates ausztriai igazgatója, Martin Gross az interjúban bár részleteiben nem indokolta, az austrianaviation.net portálnak azt mondta: budapesti járatain a légitársaság 2017 februárjától az eddigi három kiszolgálási osztály (First Class, Business és Economy) helyett csak kettőt (Business és Economy) kínál majd.

Az eddig is ismert volt, hogy e dátumtól a 2015 decembere óta közlekedő 777-300-asokat a modernebb, nagyobb hatótávolságú -300ER verzióra cseréli az Emirates a budapesti járatokon, ám hogy ezen belül mely belső elrendezésűt, arról nem szóltak a hivatalos hírek.

A 2014 őszén megnyitott magyarországi járat kezdetben Airbus A330-200-asokkal közlekedett, ugyancsak két osztállyal, majd a 777-300-asokra váltva vezette be az első osztályt is a cég.

Ezen régebbi, a flottában egyre kevesebb példányban megtalálható (október végétől már csak 9 darab) repülőgéphez képest

a két osztállyal berendezett Boeing 777-300ER változat jóval több, 310 helyett 386 turista osztályú utast képes befogadni, ugyanakkora, 42 férőhelyes business-szekció mellett*.

Valószínűleg a jó kihasználtságú járatok ellenére a kisebb vásárlóerejű utazóközönség miatt döntött az Emirates az első osztályú szolgáltatás kivezetéséről, noha hivatalos magyarázat még nem érkezett. Ugyanakkor az jó hír a magyar utazóközönség számára, hogy a típuscserének és az első osztály megszűnésének köszönhetően jelentősen (járatonként 76 székkel) nő a turista osztályon elérhető férőhelyek száma. A 777-300-asokra váltás is vélhetően az Airbusokhoz képest több turista osztályú ülés miatt történt.

A légitársaság hivatalos közleményben erősítette meg értesüléseinket

Az Emirates magyarországi sajtó-képviselete cikkünk megjelenését követően, egy az AIRportal.hu-hoz eljuttatott hivatalos közleményben erősítette meg, hogy a jelenleg közlekedő 364 üléses, háromosztályos Boeing 777-300-as repülőgépek helyett 2017. február 1-től kétosztályos, 428 üléses (J42/Y386) Boeing 777-300ER repülőgépek közlekednek a légitársaság Dubaj-Budapest útvonalán:

Az Emirates jelenleg 364 üléses, háromosztályos (F12/J42/Y310) Boeing 777-300-as repülőgép típust üzemeltet a Dubaj-Budapest útvonalon.

A folyamatosan növekvő kereslet miatt viszont az Emirates úgy döntött, hogy a típust 2017. február 1-jén kétosztályos, 428 üléses (J42/Y386) Boeing 777-300ER repülőgépre cseréli a magyar útvonalon.

A modernebb repülőgép típus nemcsak több Economy osztályú fotellel, hanem kibővült fedélzeti szolgáltatáskínálattal várja majd az utasokat. Az Emirates 2017. február 1-jétől wifi hozzáférést biztosít a Dubaj-Budapest járaton, és az utasok az eddigieknél is több csatorna közül választhatnak a légitársaság díjnyertes ice fedélzeti szórakoztatórendszerében.” – tájékoztatott a közlemény.

Bécsben bevált az A380-as üzem az Emiratesnek, bár az óriásgép kiszolgálása okoz némi fejtörést Schwechaton

Martin Gross a portálnak beszélt még az interjú apropóját jelentő bécsi A380-as üzemükről is: a napi két osztrák járatuk egyikén a kétszintes óriásgépre váltottak most nyáron (a másik járat maradt 777-es üzemű), és közlése szerint az elmúlt hetekben „csordultig” tele voltak a gépeik, de alaposabb mérleget néhány hónap múlva tud megvonni.

Azt is elmondta, hogy a reptéri kiszolgálás kihívásai – nem tudni, mikor épülhet meg a három utashidas, két szintes terminálcsatlakozás – ellenére is

apróbb nehézségek vannak csak, a zónánkénti beszállítással nincsenek nagy torlódások Schwechaton.

Arról, hogy az Austrian Airlinestól, vagy annak anyacégétől, a Lufthansától és társaitól „szívnak el” utasokat, az igazgató elmondta: jóval azelőtt állította le dubaji járatát az osztrák légicég, hogy az Emirates A380-asra váltott, és ők maguk is versenyben vannak például az Ázsia felé átszálló utasok megnyerésében, illetve olyan célállomásokra is kínálnak járatokat, ahová más nem, vagy alig.

A kérdésre, hogy más európai Emirates-célpontokoz hasonlóan a napi második járat mikor állhat át szintén A380-as üzemre, nem tudott válaszolni Gross, egy-két éven belül, ha úgy alakul a kereslet – mutatott rá. A prágai A380-as járatok pedig szintén jó mutatókkal rendelkeznek az igazgató szerint.

Az Emirates Airbus A380-800-as repülőgépének felszállása. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Emirates Airbus A380-800-as repülőgépének felszállása. (Fotó: AIRportal.hu)


* Az Emirates két osztályos székezésű Boeing 777-300ER repülőgépeinek utaskapacitása konfigurációtól függően eltérhet, vannak összesen 427 és 442 férőhelyesre berendezett példányok is a légitársaság flottájában.
Utoljára frissítve: 2016.09.20. 10:10