Kevesebb ukrán gyártású alkatrész lesz az orosz Tupoljev Tu-204-es keskenytörzsű utasszállítókban, és a Iljushin Il-76-os közepes teherszállító repülőgépekben, mert a hidraulika rendszer gyártását átveszik az oroszok.

A Rostec állami vállalatcsoport alá tartozó Technodinamika Holding nemrég megkezdte a GP-26 hidraulika rendszerekhez az átfogó alkatrészgyártást. Olyan részegységeket is gyártásba vettek, melyeket a gyártó, illetve a javító -és karbantartó üzemek eddig ukrán forrásból szereztek be.

Mostantól tehát csökkent az ukránok szerepe a két típus gyártásában és alkatrész támogatásában, ez egy újabb lépés abba az irányba, hogy Oroszország önállóan képes legyen azokat karbantartani és gyártani.

A GP-26-os rendszer alkatrészei mellett a Techodinamika megduplázta a Szuhoj Szu-33-as harci gépekbe épített GP-25-os rendszerek komponenseinek gyártási mennyiségét, és megkezdte a nullszériás alkatrészek gyártását a Tupoljev Tu-22M3-ban alkalmazott GP-22-es rendszerhez.

A Techodinamika Holding az orosz importcsere program keretében 52 különböző, eddig külföldről érkező részegységet vett gyártásba, célja, hogy Oroszország teljes mértékben autonóm módon legyen képes repülőgépei karbantartására.

Az orosz légierő egyik Il-76-osa Budapesten (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)